– Mindazok a fejlesztések, amelyekkel a Liget Budapest Projekt keretén belül bővítettük és megújítottuk a zöld felületeket, megcáfol minden olyan hírt és rémhírt, ami arról szól, hogy a Városligetet beépítik vagy éppen lebetonozzák, sőt már a budapesti városvezetés is elismeri, hogy a projekt teljes körű megvalósítása esetén a korábbi hatvanról hatvanöt százalékra nő a park zöld felülete – válaszolta lapunk kérdésére a Liget-projekt miniszteri biztosa.
Baán László a városligeti parkfejlesztés újabb szakaszát ismertetve elmondta: a parkrehabilitáció harmadik ütemében
megújul a park egykori történeti bejárata, a Rondó, új szakasszal bővül a népszerű Városligeti promenád a Műcsarnok és a Múzeum mélygarázs között, valamint az épülő Néprajzi Múzeum és a Magyar Zene Háza környezetének kertészeti kialakítása is megtörténik.

Fotó: Havran Zoltán/Magyar Nemzet
Emellett – folytatta – elbontják az egyik utolsó, leromlott állapotú, parkon belüli rozsdaövezetnek számító épületet, az egykori Főkert-telephely épületét, amelynek helyét teljes egészében parkosítják, visszatér a Liget egykori népszerű attrakciója, a Ballon kilátó, továbbá a fejlesztésnek köszönhetően az indokolatlanul széles betonutakat is parkosítják, amelyeken hangulatos sétányok kialakítására kerül sor. A Nemzeti Galéria és a Szépművészeti Múzeum igazgatója továbbá kiemelte, hogy
a parkfelújítás mostani szakaszában összesen csaknem nyolcvanezer négyzetméternyi parkfelület újul meg, 2022 tavaszáig pedig kétszáz újabb lombos fát ültetnek el.
A miniszteri biztos a budapesti városvezetés által benyújtott vitairat kapcsán elmondta: a projekttel kapcsolatos javaslatcsomag gyakorlatilag az összegzése a városvezetés által eddig megfogalmazott nézeteknek. Elmondása szerint a Városliget Zrt. és a főváros elképzeléseit illetően vannak egyetértési pontok, mint például az Olof Palme sétány szűkítése vagy a Kós Károly sétány lezárása, viszont a park átfogó megújítása kapcsán a Városliget Zrt. nem látja a városvezetés részéről az együttműködésre való hajlandóságot. A miniszteri biztos megjegyezte: kiváló példa erre a Kós Károly sétány autómentesítése. Ugyanis ha valóban igaz lenne, hogy a fővárosnak olyan nagy prioritása a zöldfelület-védelem és a Városliget tehermentesítése – ahogy azt a tizenhét pontos vitairatban is hangsúlyozták –, akkor nem várnának hosszú évekig a sétány lezárásával.

Fotó: Havran Zoltán/Magyar Nemzet
A Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes kérésére összeállított dokumentumban arra is javaslatot tettek – mondta –, hogy hol, illetve milyennek szeretnék az új Nemzeti Galériát, amelyről egy eléggé meghökkentő tervet vezettek elő.
A galéria új épületének várbéli, Szent György téri elhelyezése gyakorlatilag egyetlen támogató megjegyzést sem kapott Kerpel-Fronius Gábor közösségi oldalán,