A ráckevei H6-os és a csepeli H7-es HÉV a metróhoz hasonló üzemben süllyedne a föld alá a Közvágóhíd térségében, a két vonal közösen három állomást érintene a föld alatt: az elsőt a Közvágóhídnál kapcsolódva a Déli Körvasút új állomásához, az 1-es, 2-es és 24-es villamosokhoz, majd a Boráros téren a nagykörúti villamosokra kínálva átszállást, végül a Kálvin téren elérve a 3-as és 4-es metrót, illetve több felszíni járatot – áll a Budapest Fejlesztési Központ tervezetében.
A tervezés a Budapest Fejlesztési Központ létrejötte óta zajlik. – Most jutottunk el odáig, hogy az alagút nyomvonala végleges és a talajvizsgálatok is megkezdődhetnek. Az első helyszín a Kálvin tér, ahol a Nemzeti Múzeum előtt hetven méter mélyre fúrunk le, hogy pontos talajmintához jussunk
– a következő hetekben ezt követően további 92 helyszínen indulnak munkák
– áll a BKF lapunkhoz eljuttatott anyagában.
Csökkennek a várakozási idők a Dél-pesti vonalon
Terveik szerint Pesterzsébettől befelé csúcsidőben a mostani 12-15 perc helyett ötpercenként követhetik majd egymást a vonatok, legalább Szigetszentmiklós–Gyártelepig átlagosan 7-8 percenként járhatnak, és a legkülső szakaszon is biztosítható akár negyedórás sűrűség a most jellemző órás helyett. A csepeli vonalon a jelenlegi 6-7 perces járatsűrűség növelhető, a reggeli csúcsban 5 percenként indulhatnak majd a szerelvények.
A fejlesztés eredményeképp a IX.,XX., XXI. és XXIII. kerületből jelentősen javul a főváros belső kerületeinek elérése, a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az autós közlekedéssel szemben. Mind a Dél-Pesten, mind a Csepel-szigeti és dél-pesti agglomerációs településeken élők számára jelentősen javul a települések közti közlekedés és a főváros belső kerületeinek elérése, a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az egyéni közlekedéssel szemben. – A két HÉV-vonalon modern, akadálymentesített megállókat, teljesen felújított vasúti pályát terveztetünk a sebességkorlátozások megszüntetésével, az állomások környezetének rendezésével – írta a BKF.
Ha majd a csepeli és ráckevei hévek a Kálvin térig közlekednek a föld alatt, Csepelről, Pesterzsébetről, Soroksárról, Dunaharasztiból, Szigetszentmiklósról, Tökölről és Ráckevéről is átszállás nélkül elérhető lesz a budapesti metróhálózat.
Gyorsabb közlekedést ígérnek a tervezők