Próbafúrásokkal megkezdte a kormány az 5-ös metró előkészítését

„A tervezett alagút nyomvonalán ötvenméterenként csaknem száz próbafúrást végzünk el egy hónap alatt. A fúrásokkal 70-30 méter mélyen vizsgáljuk a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit” – tájékoztatott Fürjes Balázs, a budapesti és fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a csepeli és ráckevei HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével kapcsolatban.

2021. 04. 14. 14:32
2020.01.27. Budapest Dr. Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár fotó: Kurucz Árpád (KA) Magyar Nemzet Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Budapest nemcsak a belvárosból áll! Budapest minden polgára, minden városrésze, minden kerülete egyenrangú. A külső kerületek és az agglomerációs gyűrű lakóit is megilletik a jó életkörülmények, a jó közlekedés” – szögezte le Fürjes Balázs. A budapesti és fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közösségi oldalán arról tájékoztatott, hogy a csepeli és ráckevei hévvonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire.

„Ha a terv megvalósul, városon belül is kényelmesebben és gyorsabban közlekedhetünk majd. Az első lépés a ráckevei H6 és a csepeli H7 HÉV-vonalak bevezetése a Közvágóhídtól mélyvezetésű alagútban a Kálvin térig.

Az ehhez szükséges első próbafúrásokat most végeztük el a Kálvin téren. A tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végzünk el egy hónap alatt.

A fúrásokkal 70-30 méter mélyen vizsgáljuk a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit.” – sorolta a soron következő munkálatokat Fürjes Balázs. A vonalhosszabbítás célja, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei hév utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői hévvel közlekedők az Örs vezér terén.

„Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötjük majd össze, amellyel létrejön az »5-ös metró«.

Fürjes Balázs nyomatékosította: e kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely és a fővárosi önkormányzat, közösen döntöttek róla a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG EZEKRE A FEJLESZTÉSEKRE?

A külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik be Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, a dugók mindennaposak. A kormány elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra egy három elemből álló megoldással kell válaszolniuk:

1. Javítani kell a budapesti tömegközlekedést, főleg kötött pályán (Vasút, HÉV, villamos).

2. Szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és körúti elemekre.

3. Meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, hogy le lehessen tenni az autót, és kényelmesen át lehessen váltani közösségi közlekedésre.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.