Ma az angol nyelv írásbelivel folytatódott az érettségi vizsgák sora, az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint középszinten 48 524, emelt szinten 20 469 diák adott számot tudásáról.
A 180 perces középszintű érettségi szövegértési, nyelvhelyességi, íráskészséget vizsgáló, valamint hallott szöveg értésére vonatkozó feladatlapokból áll. Emelt szinten ugyanezek a vizsga részei, de a feladatok megoldása összesen 240 percig tart. A szóbeli számonkéréseket a járványhelyzetre való tekintettel ebből a tárgyból sem tartják meg. Csak azok próbálkozhatnak majd szóban is, akik az írásbelin 12 és 25 százalék közötti eredmény érnek el.
Szalai Nóra nyelvtanár, az 5 perc angol nyelviskola vezetője szerint a középszintű feladatsor – szókincsét tekintve – közepes erősségű volt, viszont voltak benne olyan feladattípusok, melyek a kevesebb szókinccsel és kisebb koncentrációs készséggel rendelkező diákoknak hibaforrásokat jelenthetnek majd. – Szerintem főleg a stabil, gazdag szókinccsel rendelkező diákok tudtak jól teljesíteni a vizsgán, ha figyeltek a pontos instrukciókra, és körültekintően olvasták el a feladatot. Több olyan kérdés is volt, ahol nemcsak a stabil nyelvtudás, hanem jó logika is kellett a helyes megoldáshoz. A középszintű vizsga idei feladatsora szerintem a középfokú nyelvvizsga szintjének felelt meg – véleményezte a dolgozatot a szakember, aki szerint
pozitívum, hogy a vizsgán friss szövegek és naprakész cikkek kerültek elő, amelyek aktuális eseményekhez, illetve a hétköznapi életből vett szituációkhoz kötődnek.
Példaként hozzátette: a szövegértési vizsgarész első feladatában a megfázásról és tüneteiről volt szó, míg a szövegalkotási feladatlapban nyári munka és önkénteskedés témában kellett információkérő levelet írni, valamint baráti levelet kellett fogalmazni egy kölcsönadott, ám véletlenül megrongálódott telefonról.

Fotó: Teknős Miklós
Rádai Péter tanárképző oktató, az Euroexam Nyelvvizsgaközpont trénere szerint összességében korrekt vizsga volt az idei középszintű angol írásbeli, sok jópofa, a korosztály számára ismert, nekik való témával. – A középszintű vizsga hagyományosan az európai keretrendszer B1-es szintjének felel meg, néhány feladatnál azonban előfordultak olyan szavak, kifejezések, amelyek inkább csak a C1 szinten várhatók el – mondta a szakember, aki rámutatott: a középiskolások általában jól teljesítenek a nyelvhelyességi feladatokban, és a hallott szöveg értése is menni szokott, mivel a fiatalok sok idegen nyelvű tartalmat, például filmet, zenét hallgatnak, a szövegalkotás viszont gyengébben szokott sikerülni. Rádai Péter szerint