Így épülhet ki az új szuperkórház közlekedése

A FŐMTERV feladata lesz a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése.

Magyar Nemzet
Forrás: Magyarepitok.hu2021. 06. 03. 10:11
A cél a gyógyulást mindinkább elősegítő környezet kialakítása Forrás: DBC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) januárban írta ki a Dél-budai Centrumkórház közlekedésfejlesztésére vonatkozó közbeszerzést, a Magyarépítők.hu most pedig arról számolt be, hogy a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte el a tervezésre kiírt pályázatot – derült ki az európai uniós közbeszerzési adatokból. A komplexum tervpályázatát az M-Teampannon Kft. és Rutkai Pál András nyerte.

Mint írják, a projekt előkészítése kapcsán engedélyezési tervek elkészítésére, a létesítéshez szükséges engedélyek megszerzésére, valamint a kiviteli tervek és tenderdokumentáció elkészítésére kapott feladatot a Főmterv.

A tervezési feladat fő célja a Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének a megfelelő kialakítása, amely esetében figyelembe kell venni a lehető legtöbb közlekedési móddal történő eljutás lehetőségét, valamint a mentőjárművek előnyben részesítését.

Mint azt korábban megírtuk, a XI. kerületben, Dobogó városrészben épül fel Magyarország legmodernebb kórháza, amely összesen 1,2 millió embert szolgál majd ki, és amelyben valamennyi típusú egészségügyi ellátást igénybe lehet majd venni.

Az új egészségügyi intézmény az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakasza, a Balatoni út, a Budaörsi út, valamint a Gazdagréti út Dobogó út és a becsatlakozó Őrmezei út által határolt területen lesz felépítve.

Az ajánlati felhívásban megfogalmazott feladat a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése.

„A meghatározott közlekedési beavatkozások olyan új, vonzó alternatívát jelentenek majd, amelyek nemcsak az új kórház forgalmát, de a térségben megjelenő egyéb közlekedési igényeket is jól ki tudják majd szolgálni, és a hosszú távú városfejlesztési szempontokhoz illeszkedve hozzájárulnak az egész térség közlekedésének és mobilitásának javításához”

– írja a Magyarépítők.hu.

A Dobogó út hozzávetőlegesen 412 méter hosszú szakaszának (Lapu utca–Balatoni út közötti szakasz) 2x2 sávban történő tervezését végzik el a mentőjárművek előnyben részesítésének a figyelembe vételével.

Az oldal arról is tájékoztat, hogy a tervezők külön szintű csomópontot terveznek az M1-es és M7-es autópályák bevezető szakasza–Budaörsi út–Gazdagréti út–Lapu utca–Dobogó út kereszteződésében, a Balatoni út–Dobogó út kereszteződésében, valamint a mentő- és buszsávokat is megtervezik.

A további beavatkozások elvégzéséhez szükséges vizsgálatok a kórház telkén és közvetlen elérését biztosító csomópontokon kívül a Kelenföldi pályaudvar, az M1-es és M7-es autópálya, Egér út, Péterhegyi út által lehatárolt területet is érinti, beleértve az 1. sz. főút kezdő szelvénye (Sasadi úti csomópont) és az Egér út közötti szakaszát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.