Kiszúrnak az utasokkal az elsőajtós felszállással

Kellemetlen helyzetbe hozza az utasokat a BKK az első ajtós felszállás bevezetésével és a jegykiadó automaták egyre csökkenő számával. Budakeszin már az első teszthétvégén megbukott az új rendszer, ugyanis késő este a buszsofőr egy kiskorú tinédzsert kizárt az utazásból, mert egyiküknél sem volt vonaljegy. A fiatal hiába akart jegyet venni, erre sehol nem volt módja.

2021. 08. 26. 5:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába akart vonaljegyet venni a buszsofőrtől egy tizenéves fiatal, ezt a Budakeszire tartó 22-es buszra nem tehette meg, mert a sofőrnél nem volt jegy, sőt leparancsolta a fiút a járműről. A történetet a Budakeszi Csevegő lakossági csoportban osztotta meg egy felháborodott szemtanú. Mint korábban megírtuk: Budakeszin kevés a jegykiadó automata, ami azért is problémás, mert a városon belül is külön kiegészítő helykörnyéki jeggyel lehet igénybe venni a közösségi közlekedést. 

A kevés automata miatt – mindössze három ponton található jegyárusító eszköz – eddig is sokan blicceltek. Az elsőajtós felszállás csak nehezített a helyiek közlekedésén, ráadásul a BKK azt is bejelentette: tizenöt százalékkal csökkenti az automaták számát. 

A fővárosi közlekedésszervező cég azzal indokolta döntését, hogy egyre többen használják a mobiljegyfunkciót az okostelefonon keresztül. Ami azért is visszás, mert éppen vonaljegyet és kiegészítő jegyet nem lehet venni az online felületen, csak különféle bérleteket.

Mint ismert, a sofőrnél ugyan elvileg lehet jegyet venni, de csak száz forinttal drágábban, és csak pontosan kiszámolt összegért. A BKK nemcsak az automaták számát csökkentette, hanem sorra zárja be a pénzárakat és ügyfélközpontokat, ahol szintén lehetőség volt jegyet váltani, ha éppen nem működött az automata. Ráadásul rengeteg tönkretett automata is van városszerte, külön bűnbandák alakultak arra, hogy eldugaszolják a gép pénzkiadó részét, így sem jegyet, sem visszajárót nem kap a fizető utas. Mindeközben a BKK arra biztatja a fővárosiakat és agglomerációban élőket: váltsanak autóról közösségi közlekedésre, hogy elkerüljék az iskolakezdéssel járó dugókat.

Mint arról beszámoltunk, a Karácsony Gergely által vezetett főváros nem először hajt végre költségcsökkentő intézkedést: előbb a hulladékgyűjtő kosarak egyharmadát szereltették le Budapesten, az üzemeltetés költségeinek csökkenését remélve, idéntől pedig a közlekedési vállalatnál folytatódott a lefaragás: megszüntették a BKV hajójáratokat, valamint bezártak több ügyfélközpontot.

Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV Zrt. 35 darab használt, alacsonypadlós villamos beszerzésére – írta a Világgazdaság. A kiírás szerint az év végéig egy, a jövő év folyamán 14, 2025. január 1. és 2026. december 31. között pedig húsz darab jármű beszerzését tervezi a közlekedési társaság. A közbeszerzést a BKV felhívással induló tárgyalásos eljárásként folytatja le. Az ajánlati felhívásban az szerepel, hogy a BKV a megkötendő szerződést a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján biztosított forrásból tervezi finanszírozni, a tervezett költség ugyanakkor nem szerepel benne. A Világgazdaság szerint a korábbi információk alapján nyolcmilliárd forintot megközelítő összeg valószínűsíthető. Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes korábban használt, 25-30 éves frankfurti villamosok beszerzését javasolta. A járművek klímaberendezés nélkül érkeznének, a BKV ígérete szerint – bár ezt Frankfurtban nem tartották megoldhatónak – utólag felszerelik majd azokat klímával.    

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.