A gödöllői vállalkozók az árak emelkedésétől félnek a kivetett útdíj miatt

Egy személyben döntött Gémesi György gödöllői polgármester arról, hogy a városi fenntartású utakon útfenntartási hozzájárulást kell fizetnie a három és fél tonnánál nehezebb járművek fenntartóinak. Gödöllőn a főutak kivételével minden közút önkormányzati fenntartású, ezért a vállalkozók attól tartanak, minden drágul.

Kerékgyártó György
2021. 09. 19. 6:50
Gmesi Gyrgy
Budapest, 2017. december 16. Gmesi Gyrgy, az j Kezdet elnke a Lehet Ms a Politika (LMP) nagygylsn a Budapest Kongresszusi Kzpontban 2017. december 16-n. MTI Fot: Kovcs Attila Fotó: Kovács Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gödöllőn semmilyen komolyabb beruházásba nem vág bele az önkormányzat, mégis folyton újabb pénzügyi forrásokra van szükség ahhoz, hogy a város megőrizze stabilitását. Évtizedek óta ígéri Gémesi György egy városi strand létrehozását, de ez eddig még nem valósult meg, ahogyan az a projekt is áll, amelyben Gödöllő a veresegyházi strand felépítését támogatná cserébe a helyi lakosok kedvezményes bérletéért. 

A kormányzat ugyanakkor versenyuszodát épített a városnak, ahogyan megújította a vasútállomást és környékét, továbbá támogatást szavazott meg a Líceum és a Premontrei Iskolaközpont felújítására, és munkahelyteremtő high-tech beruházások beköltöztetésére az üzleti parkba. 

A hét híre továbbá, hogy a kormányzat végzi el az M3 metró és a gödöllői hév vonalának összekapcsolását, ami alapjaiban változtatja meg az elővárosi közlekedést.

Miközben az állam magára vállalja Gödöllő fejlesztését, a várakozó állásponton lévő Gémesi György többek között adópolitikájával nehezíti a lakosok életét. A politikus, aki harminc évvel ezelőtt a polgári oldalon kezdte pályafutását, mostanra pedig átigazolt a baloldali érdekcsoportba, 2020-ban a helyi adók emelését kezdeményezte, de ezt a kormány megakadályozta. Erre a polgármester újfajta díjakat próbált bevezetni, amit a kormányzat ugyancsak leállított.

 Gémesi György többek között adópolitikájával nehezíti a lakosok életét. Fotó: Kovács Attila/MTI

Érvényben van viszont az a rendelet, amely a három és fél tonnánál nehezebb közúti járművek számára előírja egy útfenntartási hozzájárulás befizetését a városi használatú utakon. A GDL.hu helyi hírportál kimerítően elemzi az útdíj bevezetésének hátterét és következményeit. Elsősorban megemlíti, hogy a díj bevezetését a kormányhivatal jogsértőnek találta, és fel is szólította a polgármestert annak visszavonására. Emlékeztet továbbá arra, hogy 

az önkormányzat többszöri fellebbezés után elvesztette a „szállodaper” néven elhíresült jogi vitát, amelynek végén a Fővárosi Ítélőtábla 675 millió forint megfizetésére ítélte az önkormányzatot.

A városi kasszának tehát valóban jól jöhet minden bevétel.

Az útdíjat gyakorlatilag lehetetlen megkerülni, mert a város átszelő főutakon kívül minden közút önkormányzati kezelésű. A GDL.hu összegyűjtött néhányat a vállalkozók hozzászólásai közül. Van, aki azért aggódik, mert a külső beszállítói várhatóan csak akkor maradnak vele szerződésben, ha átvállalja a díj megfizetését, így azonban kénytelen lesz árat emelni, ami rontja a versenyhelyzetét. Akad, aki úgy számolt, a helyi behajtási díj többszöröse például a budapestinek, míg olyanok is vannak, akik attól tartanak, hogy a díj és a nehézkes engedélyeztetési adminisztráció miatt a beszállítók és a vevő inkább a környező települések konkurens cégeivel szerződnek majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.