Gödöllőn semmilyen komolyabb beruházásba nem vág bele az önkormányzat, mégis folyton újabb pénzügyi forrásokra van szükség ahhoz, hogy a város megőrizze stabilitását. Évtizedek óta ígéri Gémesi György egy városi strand létrehozását, de ez eddig még nem valósult meg, ahogyan az a projekt is áll, amelyben Gödöllő a veresegyházi strand felépítését támogatná cserébe a helyi lakosok kedvezményes bérletéért.
A kormányzat ugyanakkor versenyuszodát épített a városnak, ahogyan megújította a vasútállomást és környékét, továbbá támogatást szavazott meg a Líceum és a Premontrei Iskolaközpont felújítására, és munkahelyteremtő high-tech beruházások beköltöztetésére az üzleti parkba.
A hét híre továbbá, hogy a kormányzat végzi el az M3 metró és a gödöllői hév vonalának összekapcsolását, ami alapjaiban változtatja meg az elővárosi közlekedést.
Miközben az állam magára vállalja Gödöllő fejlesztését, a várakozó állásponton lévő Gémesi György többek között adópolitikájával nehezíti a lakosok életét. A politikus, aki harminc évvel ezelőtt a polgári oldalon kezdte pályafutását, mostanra pedig átigazolt a baloldali érdekcsoportba, 2020-ban a helyi adók emelését kezdeményezte, de ezt a kormány megakadályozta. Erre a polgármester újfajta díjakat próbált bevezetni, amit a kormányzat ugyancsak leállított.
Érvényben van viszont az a rendelet, amely a három és fél tonnánál nehezebb közúti járművek számára előírja egy útfenntartási hozzájárulás befizetését a városi használatú utakon. A GDL.hu helyi hírportál kimerítően elemzi az útdíj bevezetésének hátterét és következményeit. Elsősorban megemlíti, hogy a díj bevezetését a kormányhivatal jogsértőnek találta, és fel is szólította a polgármestert annak visszavonására. Emlékeztet továbbá arra, hogy
az önkormányzat többszöri fellebbezés után elvesztette a „szállodaper” néven elhíresült jogi vitát, amelynek végén a Fővárosi Ítélőtábla 675 millió forint megfizetésére ítélte az önkormányzatot.
A városi kasszának tehát valóban jól jöhet minden bevétel.
Az útdíjat gyakorlatilag lehetetlen megkerülni, mert a város átszelő főutakon kívül minden közút önkormányzati kezelésű. A GDL.hu összegyűjtött néhányat a vállalkozók hozzászólásai közül. Van, aki azért aggódik, mert a külső beszállítói várhatóan csak akkor maradnak vele szerződésben, ha átvállalja a díj megfizetését, így azonban kénytelen lesz árat emelni, ami rontja a versenyhelyzetét. Akad, aki úgy számolt, a helyi behajtási díj többszöröse például a budapestinek, míg olyanok is vannak, akik attól tartanak, hogy a díj és a nehézkes engedélyeztetési adminisztráció miatt a beszállítók és a vevő inkább a környező települések konkurens cégeivel szerződnek majd.