Folytatódik a Duna alatti vasúti alagút megtervezése

A budapesti vasúti alagút projektjavaslata egymilliárd forint uniós forrást nyert az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból.

Magyar Nemzet
Forrás: Facebook2021. 09. 30. 9:48
Az új helyen iskola, múzeum és kutatócentrum is lesz Fotó: Máthé Zoltán Forrás: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány határozatban biztosította a szükséges önrészt, így már biztos: 

egymilliárd forint európai uniós forrást nyertünk el a Duna alatti vasúti alagút környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból az Európai Uniótól 

 – jelentette be a közösségi oldalán a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, hangsúlyozva: ezt a támogatást a magyar kvótán felül sikerült megszerezni. 

Vitézy Dávid felidézte: a februárban, Fürjes Balázs államtitkárral és Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgatóval közösen bemutatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának az alagút a legjelentősebb tervezett eleme. 

A Stratégia elemzése szerint ugyanis kétszer annyi utas is utazhatna a fővárosi és agglomerációs hálózaton, tehermentesítve a gépkocsiforgalomtól a budapesti utakat és levegőt, ehhez azonban több mint duplázni kell a vonatok számát. 

A Nyugati, a Keleti és a Déli pályaudvar viszont telített, nem tud több szerelvényt fogadni, fordítani – mutatott rá. –  A kapacitások növelésének egyetlen reális módja tehát a zsákutcát jelentő fejpályaudvarok átalakítása részben átmenő rendszerűvé, hiszen egy vágányon legalább hatszor annyi vonat tud közlekedni azonos idő alatt, ha a vonatokat nem megfordítani kell, hanem továbbküldeni, és a helyére jöhet a következő – magyarázta. 

Az alagút fejlesztése azért is fontos – folytatta – mert 

Budapest körül minden vasútvonalról, a szélrózsa minden irányából több vonat, sűrűbben és megbízhatóbban csak akkor közlekedtethető Budapestre, ha a fejpályaudvarok nem jelentenek zsákutcát és kapacitáskorlátot.

A nagyon is szükséges és párhuzamosan előkészítés alatt álló vonali fejlesztések Lajosmizse, Veresegyház, Vác vagy épp Törökbálint felé tehát akkor nyerik el értelmüket, ha Budapest képes több vonatot fogadni – részletezte. Hozzátette: ez a fejlesztés a ma vonattal utazó embereknek, valamint azoknak is jó, akik a jövőben autóról a legfenntarthatóbb közlekedési formára váltanának.

Vitézy Dávid ugyanakkor rögzítette: a vasúti alagút megépítéséről nem született még végleges kormányzati döntés. Elmondása szerint a részletes előkészítés, a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése épp azért szükséges, hogy a költségek és hasznok pontosan felmérhetők és megvitathatók legyenek, a következő években ez alapján pedig megalapozott döntést lehessen majd hozni egy ilyen, évszázados jelentőségű vasútfejlesztésről – húzta alá. 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.