Közzétették az első választási forduló eredményét, eszerint Dobrev Klára nyert 214 319 vokssal (34,76 százalék) Karácsony Gergely előtt, aki 168 396 szavazatot (27,31 százalék) kapott. A dobogóra meglepetésként Márki-Zay Péter (Mindenki Magyarországa Mozgalom) kapaszkodott fel, maga mögé utasítva Jakab Péter Jobbik-elnököt.
Karácsony azonban a második fordulóban jó eséllyel kerülhet az élre, erre a forgatókönyvre utal az is, hogy Márki-Zay Péter rögtön úgy nyilatkozott az egyik rádióműsorban: nem kizárt, hogy visszalép Karácsony Gergely javára.
Az mindenképpen látható az előválasztási eredményekből, hogy a baloldalon tarol a Gyurcsány-párt, a szervezettségük és a szavazóik aktivitása jóval felülmúlja a konkurenciát. Olyan választókerületekben is DK-s képviselőjelölt futott be, ahol 2018-ban nem is indultak önállóan, például az ellenzéki szempontól eddig masszívan jobbikos terepnek számító Kalocsán.
Nyolcvan körzet feldolgozása után így álltak az arányok:

A Jobbikban egyébként – a hírek szerint – óriási csalódást okozott, hogy Jakab Péter a miniszterelnök-jelöltek közül csak a negyedik helyen végzett. Többen rendkívüli kongresszust és tisztújítást követelnek, mert szerintük a pártelnök eddigi politikája csődöt mondott.
A Mediaworks Hírcentruma eközben összegyűjtötte, hogy mennyit költöttek a baloldali pártok Facebook-hirdetésekre. A gyors mérleg szerint a miniszterelnök-jelöltek közül Karácsony Gergely magasan vezet a költekezésben, a főpolgármester közösségi oldalán megjelenő tartalmak népszerűsítésére az elmúlt harminc napban összesen 78 millió forintot fordított a 99 Mozgalom. Mögötte Dobrev Klára a második, Gyurcsány Ferenc feleségének Facebook-hirdetéseire 34 millió forintot költött a Demokratikus Koalíció. A színjáték mellékszereplőinek csupán a fenti összegek töredéke jutott: Jakab Péter közösségi oldalára 5,5 milliót fordított a Jobbik, Márki-Zay Péter hirdetéseire 3,5 milliót költött a Mindenki Magyarországa Mozgalom, míg Fekete-Győr András, a Momentum elnöke „saját zsebből” fizetett ki másfél milliót a közösségi oldalának reklámozására.

A hatalmas költekezés része az előadásnak, a cél a valódi versengés látszatának fenntartása, vagyis a baloldali szimpatizánsok megtévesztése, mintha ők dönthetnének a jelöltekről és a miniszterelnök-jelölt személyéről. Valójában a kampányköltségek megoszlása is tükrözi azt az előre megírt forgatókönyvet, amelyben Gyurcsány Ferencék akarata érvényesül.
A pártok Facebook-oldalának hirdetési költségeit vizsgálva is magasan a DK vezet, Gyurcsányék 60 millió forinttal tolták meg a közösségimédia-kampányukat. Ebből 10 millió ment el a saját, azaz a Demokratikus Koalíció oldalán eszközölt hirdetésre, és hárommilliót vitt el Gyurcsány Ferenc. Ezenfelül több mint ötven aloldalra jutott hirdetési pénz, például Binszki József és Konczer Erik jelöltek tartalmait egy-egy millió forint körüli összeggel támogatták.