– Nem megerősített információkból úgy hallottam, hogy a Kálvin téri megálló beázik, a vezérlőrendszer összehangolásával is lehetnek problémák, ami miatt le kell állni. A munkálatok korábbi rossz összehangolásából eredő csúszások miatt is késik a beruházás befejezése. Mindez azt jelenti, hogy minimum két hónappal tovább lesz káosz a fővárosban – mondta a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. Akár 2023 tavaszára is csúszhat a 3-as metróvonal felújításának a befejezése. Értesülések szerint a középső belvárosi szakaszt részletekben nyitják meg utazóknak.
Jövő május közepén átadnák a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin téri állomásokat, decemberre elkészülhet a Deák téri állomás is. A metrófelújítás teljes befejezése 2023 tavaszára tolódik ki. Baloldali értesülések az építőipari áremelésekkel is magyarázzák a késlekedést, mert a kivitelezők szerződésmódosítást sürgetnének. Wintermantel Zsolt szerint nem megfelelő a tájékoztatás a BKV részéről, de információi szerint önmagában ezzel magyarázni a történteket korántsem a teljes igazság. A BKK fideszes igazgatósági tagja nem vitatja azt, hogy a kivitelező pluszpénzt akar, de ezenfelül számos problémára fény derült.
– A budapestiek a BKV-tól és a főpolgármestertől várnának tájékoztatást. Úgy tűnik, hogy Karácsony Gergely mégsem tért vissza a kampányból a főváros irányításába, merthogy ami a dolga lenne, azzal nem foglalkozik – jelentette ki lapunknak Wintermantel. Radnay Tibor, a metróprojekt igazgatója augusztus 3-i tájékoztatójában egy sor problémáról számolt be, amelyek közrejátszanak a beruházás negyedévvel való csúszásába. Ilyen a Nagyvárad tér és a diszpécserközpont azbesztmentesítése, a diszpécserközpont többletmunkái és a diszpécserközpont és a metró vezérlésének összehangolása, továbbá a Nagyvárad téri és a Lehel téri kitérők felújításának összetettsége, ugyanis ezeket a munkálatokat az éjszakai vágányzár mellett nem lehet elvégezni.
Az uniós támogatási szerződés kiköti, hogy 2023. június 29-re a felszíni rendezésnek is meg kell történnie. Ha határidőre nem sikerül befejezni a munkát, akkor a főváros tízmilliárdokat veszíthet el a 172,7 milliárdos uniós forrásból. A felújítási teljes költsége 217,5 milliárd forintra emelkedett. Ha nem fizeti ki a főváros a korábbi költségemelkedés különbözetét, pert indítanak a kivitelezőcégek.
Borítókép: Havran Zoltán