Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola pedagógusképzésében eddig is folyamatosan reagált az oktatásban mutatkozó igényekre, változásokra. Az olyan XXI. századi technikák, mint a 3D modellezés, a 3D nyomtatás, a robotika és a VR a diákok mindennapi életének részei váltak, ezért nem hiányozhatnak az iskolából sem. Az intézmény 3D tanulás pedagógus szakirányú továbbképzése erre az igényre ad választ.
A 3D tanulás azt jelenti, hogy a hagyományos tanulási környezet kiegészül speciális digitális módszerekkel (3D modellezés, robotika, VR) és eszközökkel (3D nyomtató, robotok, VR-eszközök), amelyeknek köszönhetően a tanulási folyamat érdekesebb, szemléletesebb, kézzelfoghatóbb és sokkal eredményesebb lesz. A felszerelést az RKS Hungary vállalat biztosítja, amely elkötelezett abban, hogy a 3D nyomtatás és VR-technológia felhasználásának eszközei és módszere eljusson az oktatásba nemzetközi színtéren is.
A digitális technikák segítik a 3. dimenzió tanulásba történő visszavételét, a 3D-ben végzett exploráció, megismerés és a mozdulatok gyakorlása a tanulási potenciál megsokszorozódásához vezet. Az oktatásügyben ma kulcskérdés, hogy mennyire tág értelemben piacképes, amit tanítunk, mennyire valóságkompatibilis és jövőálló – emelte ki dr. Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora.
A képzésen résztvevők elsajátítják a CAD/CAM modellezést és képessé válnak a gyakorlott tárgyalkotásra, amelyek megkönnyítik munkájukat és új képzési, fejlesztési lehetőségeket nyitnak meg számukra. A hallgatók képesek lesznek műszaki rajzokból 3D modelleket és kész tárgyakat létrehozni, valamint saját kreatív projekteket megvalósítani.
Ennek segítségével képessé válnak az adott tanulói kör számára megfelelő eljárásokat alkalmazó tanulási környezet kialakítására. Emellett gyakorlatias önállóságot tudnak szerezni, amely hasznos tulajdonság az oktatásban és a hétköznapi életben egyaránt
– fejtette ki dr. Gyarmathy Éva, a képzés szakfelelőse, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola oktatója.
Borítókép: Illusztráció