Fővárosunkban igazi biciklisforradalom zajlik
– írta egy pár nappal ezelőtti Facebook-posztjában Karácsony Gergely főpolgármester. A főpolgármester a posztjában arról dicsekedett, hogy mi mindent tesznek a kerékpárosokért a fővárosban. Mint írta, számos különböző útfelújítási projekt teremtett biztonságosabb és kényelmes kerékpározási lehetőséget a külvárosi utakon is. Kifejtette, hogy idén elkészül az Október 23. utca felújítása is, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Nagykörút déli szakasza és Újbuda főbb útvonalai között.
Uniós forrásokból el fogjuk indítani az első budapesti bringasztrádák kialakítását, fejlesztjük az európai szintű EuroVelo útvonalak minőségét
– fogalmazott a főpolgármester. Ugyanakkor a városvezető egyelőre csak általánosságokban, konkrétumok nélkül beszélt erről a lehetőségről.
A 2020-ban már elkészült, Aktív és mikromobilitás Budapest 2030 nevű, a főváros által kiadott dokumentumban már szó volt a lehetséges budapesti bringasztráda-hálózatáról.
Az indoklás szerint erre azért van szükség, mert a gépjárművek által elfoglalt közterületek aránya a főútvonalakon és a belvárosban elérte a fizikailag lehetséges maximumot, és a parkolási gondok is egyre súlyosabbak lettek. Mint írják, romlott a levegő minősége, növekedett a zajterhelés, a legforgalmasabb útvonalak mentén tönkrement a kereskedelem, vagyis a főváros élhetősége drasztikusan romlott.
A világ progresszív nagyvárosaihoz hasonlóan Budapest is az aktív és mikromobilitás (gyaloglás, kerékpározás, elektromos rásegítésű kerékpározás és rollerezés) fejlesztésétől vár segítséget a város élhetőségének javítására.