Láng Zsolt lapunknak erről úgy fogalmazott: azt még nagyobb problémának látja, hogy a környéken élőkkel sem egyeztettek.
– Vajon mit szólnak azok, akiknek utcáiba terelik a rakpart forgalmát? Elfogadhatónak tartják-e, hogy egyik napról a másikra kétszer, vagy inkább háromszor annyi autó araszol majd az ablakaik alatt lépésben? – tette fel a kérdéseket a frakcióvezető, aki szerint nem tudni, hogy az autómentes pesti rakpartszakasz hogyan befolyásolná a főváros többi részén a forgalmat, mennyiben hatna mindez a már amúgy is elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókra és a légszennyezettségre.
Láng Zsolt szerint szükség lenne egy komoly hatástanulmányra, társadalmi egyeztetésekre, ilyen beavatkozásnál nem elég az ötletelés, a látványpolitizálás.
– Karácsony Gergely ugyanolyan, mint a főnöke, Gyurcsány Ferenc, aki mást mondott a kampányban és más csinált utána. A főpolgármester a választási kampányban eltitkolta az újabb autóellenes terveit, amelyek saját bevallása szerint sem találkoznak a többség akaratával – tette hozzá a Fidesz–KDNP budapesti frakcióvezetője.
Karácsony Gergely imént említett terve nem az első intézkedése, amely az autósok ellen szól: már választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. Intézkedései között szerepelt többek között az, hogy egyik napról a másikra megjelentek a biciklisávok 2020 tavaszán, az egyébként is forgalmas Nagykörúton elvett egy sávot az autósoktól, illetve csökkentette a járdák szélességét.