A Belváros önkormányzata Magyarországon elsőként szabályozta a KRESZ által nem értelmezett elektromos meghajtású eszközök közlekedését az V. kerületben, és kezdeményezett együttműködést az ilyen eszközök megosztásával foglalkozó szolgáltatókkal – olvasható a Belváros önkormányzatának közleményében.
Mint írják, a rollermegosztóval kötött megállapodás
egyszerre szolgálja a kerületiek testi épségének biztonságát, biztosítja az alternatív és környezetkímélő közlekedési módok használatát, megvalósítja a rendezett városképet biztosító eszköztárolást, valamint teszi lehetővé a szolgáltató szabályos működését a Belvárosban.
A kerületi szabályozás szerint 18 év alattiak nem használhatják a Bird e-rollerjeit, azokkal tilos a járdán haladni, valamint a sebességük a Behajtani tilos! zónáknál (gyalogos zóna, sétálóutca) fokozatosan csökken, majd az eszköz leáll, és az utazás csak az adott zóna elhagyása után válik újra lehetővé.
Az e-rollereket menet közben is leolvasható méretű, három oldalról látható azonosítószámmal látják el, azokra felelősségbiztosítást köt a szolgáltató, továbbá az eszközöket csak a kijelölt területeken lehet felvenni, illetve letenni
– olvasható a közleményben.
Közölték azt is, hogy egyórás türelmi idő áll rendelkezésre a tiltott helyen lerakott eszköz elszállítására, azt követően e-rollerenként ötvenezer forint kötbér terheli a szolgáltatót.
A Belváros önkormányzata 2018 óta dolgozik azon, hogy mindenki számára ideális és biztonságos megállapodás szülessen arról, hogyan használhatók a Belvárosban az elektromos közlekedési eszközök. Az elsődleges cél mindig is az volt, hogy a gyalogosok biztonsága ne kerüljön veszélybe. Ezért is volt olyan fontos, hogy megállapodjunk az eszközök üzemeltetőjével a keretekről
– mondta el Szentgyörgyvölgyi Péter, a Belváros polgármestere. Részletezte: az új mobilitási eszközök magasabb szintű jogszabályi besorolása, valamint a közlekedésben történő részvételük, a közlekedést követő parkolásuk/tárolásuk szabályozása egyelőre még nem történt meg, ugyanakkor használatukra jelentős igény mutatkozik, és így részvételük a közlekedésben elkerülhetetlen, az önkormányzat szükségesnek tartja a szolgáltatóval való együttműködést, ezáltal a gyalogosok és rollerezők békés együttélési feltételeinek megteremtését.