A 2019-es önkormányzati voksolás előtt a Fidesz–KDNP figyelmeztette a választókat, hogy a Karácsony vezette baloldal nem a főváros érdekeit fogja szem előtt tartani, hanem egyfajta hídfőállást szeretne kiépíteni Budapesten a 2022-es országgyűlési választásokra, vagyis a hatalmát nem a budapestiek érdekében, hanem a hatalom megszerzésére fogja felhasználni. Ez a vészjósló politikai jövendölés elég hamar igazolódott: elsőként a Lánchíd felújításának ügye mutatta meg, mire is számíthatnak a fővárosiak.
A Lánchíd-tervezet
A Lánchíd-projektet startra készen kapta a főváros új vezetősége Tarlós István előző főpolgármestertől 2019 őszén. Tarlósék lefolytatták a közbeszerzési eljárást, beérkeztek az ajánlatok, így a projekt csak arra várt, hogy Karácsonyék rábólintsanak. Ez viszont annak ellenére sem történt meg, hogy 2020 januárjában már a rendelkezésre álló szakvélemények is leszögezték, hogy nem várhat a felújítás. Az új főpolgármester megpróbált alacsonyabb árat elérni a kivitelezőknél, ám ez a szándéka kudarcba fulladt, ami azzal járt, hogy az idő elteltével a korábban kiírt tender érvénytelenné vált. Ezek után a városvezetés részéről elkezdődött a kormányt támadó kommunikációs offenzíva.
Karácsonyék arról beszéltek, hogy a kabinet nem ad elég pénzt a Lánchíd felújítására, míg a kormány azt kifogásolta, hogy a fővárosi vezetés úgy kér több pénzt, hogy nem is ismeri a várható költségeket, hiszen ekkor már új közbeszerzést kellett elrendelni.
A dokumentáció összeállítása hónapokig tartott. Draskovics Tibor ezt úgy magyarázta, hogy a tender kiírásakor a híd minden egyes apró elemére igyekeztek kitérni, ami gyakorlatilag több ezer tételt jelentett. Érdemes hozzátenni, hogy az új megbízás csupán a Lánchídra vonatkozott, miközben a korábbinál számoltak a Széchenyi tér és a Váralagút renoválásával is.
Karácsony kommunikációs stábja hamarosan új offenzívát indított. Azt állították, hogy alacsonyabb árat sikerült kialkudni a híd felújítására: míg korábban ez 35 milliárd forintba került, addig most 27 milliárdért végzik el a munkát. A dolog „csupán” ott sántított, hogy a korábbi közbeszerzés tartalma – mint azt előbb jeleztük – jóval túlmutatott a hídon, tartalmazta például a Széchenyi tér felújítását is. Tarlós István korábbi főpolgármester tájékoztatása szerint nemhogy olcsóbb lett volna a hídfelújítás, hanem jelentősen drágult: a korábbi tenderben erre 21,8 milliárd forint volt előirányozva, míg Karácsonyék 26,7 milliárdos árban tudtak megegyezni. A munka végül csak másfél éves csúszással, 2021 júniusában indult el.