– Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt – nyilatkozta a Magyar Nemzet megkeresésére a Magyar Autóklub jogi képviselője. Gyulainé Tóth Zsuzsa lapunknak többek között arra reagálva nyilatkozott, hogy múlt héten Karácsony Gergely főpolgármester arról beszélt: nem kell félni a rakpart lezárásáról. Mint mondta, jelenleg a tervezési folyamatban vannak, és várhatóan 2023 második felében indulnak el a munkálatok. A főpolgármester annak ellenére ragaszkodik a tervéhez, hogy az intézkedés ellen már több szervezet is, köztük a Magyar Autóklub is szót emelt.
Nem tudunk a tervekről. Szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlázási adatokról sem tudunk
– hangsúlyozta a Magyar Autóklub jogi képviselője.
Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja, vajon Karácsony Gergely mire alapozza azt, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését. Mint arról korábban írtunk, a főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet, ugyanis a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására szavazott: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartására tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot. A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett:
egy évvel ezelőtt ők is készítettek egy felmérést, ahol a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, ugyanakkor a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá.
Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette:
fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.