Orbán Viktor 24 óra alatt 33 ezer követőt szerzett a Twitteren

Orbán Viktor hétfőn délben elindította saját Twitter-oldalát. A Twitteren angol nyelvű információk jelennek majd meg Orbán Viktor munkájáról és politikájáról, elsősorban a nemzetközi közvélemény tájékoztatására.

2022. 10. 11. 14:15
ORBÁN Viktor
Budapest, 2022. június 20. A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a fõvárosi és a megyei kormánymegbízottak kinevezési okiratának ünnepélyes átadásán a Karmelita kolostorban 2022. június 20-án. Az okiratok átvétele után a kormánymegbízottak letették hivatali esküjüket. MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem volt nehéz összehozni a magyar követőtábort: 24 órával az oldal elindulása után már 33 ezer követője van Magyarország miniszterelnökének

 

Magyar politikusok és a Twitter

Magyarország vezető politikusai között Novák Katalin és Varga Judit régóta tagja a Twitternek. Az igazságügyi miniszter pályafutása alatt 20 ezer követőt gyűjtött össze. Hétfőn ő is üdvözölte a miniszterelnököt a számára új platformon.

Jelenleg a köztársasági elnök asszonynak van a legtöbb feliratkozója a platformon, 55 ezren követik itt munkáját.

 

Miért kommunikálnak a politikusok a közösségi médiában?

A Twitter egyelőre nem túl népszerű a magyar politikusok között, vezető politikusaink köréből is csupán Orbán Viktor, Varga Judit és Novák Katalin képviselteti magát a közösségi felületen. Az államtitkárok közül még Kovács Zoltán és Orbán Balázs is aktívan vesz részt ezen a közösségi oldalon, oldaluk szintén tízezres nagyságrendben számlálja a követőket.

Orbán Viktor Twitter-oldala (Fotó: Képernyőkép)

A politikusok körében a Twitter népszerűtlensége érthető, hiszen a politikai kommunikációjuk célcsoportja legtöbb idejét a Facebookon tölti, tehát többnyire nincs is szükség a főleg nemzetközi kommunikációban erős platformra. 

Egy Európai Parlamenti képviselőnek érdemes magyar és külföldi közösségi oldalakon is aktívan kommunikálni (Fotó: Facebook)

Nem véletlen, hogy leginkább az Európai Parlamenti képviselők aktívak ezen a platformon, például Deutsch Tamás vagy Hidvéghi Balázs.

Viszont most eljött a pillanat, hogy Orbán Viktor is kibővítse politikai kommunikációjának csatornáit, és a főleg nemzetközi politikával telített Twitter jelenti ehhez a következő lépcsőfokot.

A célcsoport tehát különbözik, és ez adja a lehetőséget arra, hogy egyúttal bővüljön is a miniszterelnök közönsége.

Mai első posztjából már sejthető, hogy marad a tőle megszokott kommunikációs stílusánál.

 

Az ellenzék tényleg gyenge a közösségi médiában?

A baloldali politikusok közül is néhányan képviseltetik magukat a Twitteren. Ilyen például Dobrev Klára, Márki-Zay Péter és Karácsony Gergely is. 

Azonban itt is látható, hogy leginkább a Brüsszelben dolgozó ellenzékieknek van nagyobb szüksége a nemzetközi platformra. 

Például a Momentum Mozgalom színe-java megjelenik a Twitteren, Donáth Annával és Cseh Katalinnal az élen, de ott van még Ujhelyi István is. Az átlagos követési arány nagyjából pár ezer követőnél kezdődik, a legtöbb követővel rendelkező baloldali politikus pedig Cseh Katalin 26 ezer feliratkozóval. 

Azonban Cseh Katalin már 2015 óta a Twitter tagja, tehát hét év alatt sem sikerült annyi követőt szereznie, amennyit Orbán Viktornak egy nap alatt.

Ujhelyi István 2016 óta van jelen a Twitteren, oda napi rendszerességgel posztol is, de csupán 4 ezer feliratkozót számlál az oldala.

 

Borítókép: Orbán Viktor (Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.