Ilyen Magyarország történetében még nem volt, hogy szülők ilyen széles körben, ilyen nagy mértékben mondhatják el a véleményüket
– jelentette ki a szülői kérdőívekről korábban Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára. A szülőkkel indult, harmadik konzultáció részeként december 1-jén kezdték meg az oktatási kérdőívek kiküldését a KRÉTA rendszerben.

Tíz kérdésre várta a szülők válaszát a Belügyminsztérium
A tárca 334 ezer szülő, illetve gondviselő tapasztalatait várta az oktatási konzultáció során. A kérdőívet több mint 130 ezer szülő küldte vissza, a válaszadók döntő többsége elégedett az iskolával és a tanárokkal.
Miután a kitöltő megadta gyermeke életkorát és megjelölte iskolájának fenntartóját (tankerületi, egyházi, felsőoktatási intézmény vagy egyéb), önkéntes és anonim módon összesen tíz kérdésre válaszolhatott.
A szülői konzultációban a leckeírásra fordított időről, az iskolai értékelésről, a magánórákról, az osztályon belüli magatartási problémákról, az iskolai művészeti és sportolási lehetőségekről, a tanórán kívüli programokról, a biztonságos és rendezett iskolai környezetről, a házi feladat elkészítésének időigényéről, illetve az iskolai teljesítmény objektív méréséről adhattak meg véleményt a válaszolók. Mindezeken felül a kitöltők saját javaslataikat is megfogalmazhatták, de az oktatási konzultáció részeként azt is elmondhatták, egyetértenek-e azzal, hogy a pedagógusok bevonják a demonstrációkba a tanulókat.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő egy korábbi Facebook-bejegyzésében kiemelte: a kormány a fontos kérdésekben mindig kikéri az emberek véleményét. Úgy fogalmazott: „Mi, szülők ismerjük a legjobban a gyermekeinket, látjuk, hogy az iskolából hogyan érkezik haza, együtt tanulunk, így látjuk, hogyan lenne érdemes változtatni az oktatási rendszeren”. A Belügyminisztérium hangsúlyozta: a pedagógusokkal és a szülőkkel folytatott oktatási konzultáció eredményét is figyelembe veszik a későbbi döntéshozatalnál.
Rétvári Bence kifejtette: a szülői konzultáció során a válaszadók 61 százaléka a legjobbnak, négyesnek vagy ötösnek értékelte az iskolát; míg 65 százalék szerint teljesen objektíven értékelik a tanárok a gyerekét. Az oktatási konzultációs kérdőívre adott válaszokból kiderült az is, hogy a szülők a legnagyobb problémának azt érzik, ha van gyermekük osztályban magatartásproblémákkal küzdő tanuló – részletezte.