A vidékiek és az ingázók örülnek legjobban a vármegye- és országbérlet bevezetésének

A Fidesz-szavazók 84 százaléka tartja jó ötletnek a bérletek bevezetését, de a baloldaliak többsége is támogatja. A Real-PR 93. megmérte, hogyan oszlik meg az intézkedés megítélése társadalmi csoportokban, és arra jutottak, hogy a nagy többség jó ötletnek tartja a vármegye- és országbérlet bevezetését.

2023. 03. 14. 8:11
20200824 budapest nyugati pu ujra forgalomba all az emeletes kiss motorvonat szentkiralyi alexandra kormanyszovivo retvari bence homolya robert mav elnok vezig havran zoltan magyar nemzet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A nagy többség jó ötletnek tartja a vármegye- és országbérletet – ezzel a címmel küldött közleményt a Magyar Nemzetnek a Real-PR 93. A kutatócég friss felmérése szerint a felnőtt lakosság háromnegyede (75 százalék) pozitívan fogadja a kormány által a távolsági közösségi közlekedésben májustól bevezetendő havi vármegye-, illetve országbérletet.  Az új, kedvezményes árú utazási bérletek megítélése a fővárosiak (69 százalék), a városiak (76 százalék) és a községben élők (77 százalék) körében egyaránt kedvező. 

vármegye- és országbérlet
A vidékiek és az ingázók örülnek legjobban a vármegye- és országbérlet bevezetésének. Fotó: Real-PR 93.

Közleményükben felidézték: Orbán Viktor évértékelő beszédének nagy bejelentése volt, hogy a kormány májustól bevezeti az úgynevezett vármegye- és országbérlet. Ezekkel egy-egy megyén belül – jelképesen a havi Budapest-bérletnél is olcsóbban – havi 9 450 forintért, országosan pedig 18 900 forintért lehet majd utazni a települések között vonattal vagy távolsági autóbusszal. 

Nagy segítséget jelent majd a vármegye- és országbérlet

– Az intézkedés különösen az ingázóknak jelent nagy segítséget, amelynek köszönhetően nemcsak az adminisztráció egyszerűsödik, de csökkenhet a családok havi közlekedésre fordított kiadása is. Összehasonlításképpen: egy 100 kilométeren 8 liter üzemanyagot fogyasztó autóval, 600 forintos benzinár mellett a vármegyebérlet árából nagyjából 200 kilométert lehet utazni, ami egy hónapban a munkanapokkal számolva mindössze napi 5-5 kilométert jelent oda-vissza – fejtegette közleményében a Real-PR 93. 

Szerintük az új bérlet pozitív fogadtatását jól mutatja, hogy 

a gyakran egymástól eltérően gondolkodó fővárosiak és vidékiek többsége egyaránt jó ötletnek tartja a tervezett távolsági bérletet, ugyanakkor nemcsak lakóhelytől, de életkortól, pártszimpátiáktól, sőt a távolsági közlekedés igénybevételének gyakoriságától is függetlenül a döntő többség kedvezően értékeli a kormány döntését. 

A teljes népességben a 75 százaléknyi pozitív véleménnyel szemben mindössze 12 százalék negatív áll, 13 százaléknyian nem tudtak vagy nem akartak véleményt nyilvánítani, ez utóbbiaktól eltekintve, csak a határozott véleményeket számításba véve 86 százalék az új, kedvező árú távolsági bérletet pozitívan értékelők aránya. 

– Bár a lelkesedők háromnegyedes többsége nem jelenti, hogy ennyien élnek majd a lehetőséggel, azonban a budapesti és a vidéki Magyarország véleményazonossága egyértelműen valószínűsíti az ötlet majdani sikerét – vonta meg a kutatás tanuláságát a Real-PR 93.

Hozzátették, hogy a vidéki városokban (76 százalék) és a községekben (77 százalék) kissé nagyobb arányban örülnek a megkérdezettek a vármegye- és országbérlet bevezetésének, mint a fővárosban (69 százalék). Ettől valamelyest jelentősebb véleménykülönbség van pártszimpátiák szerint, a Fidesz szavazói körében 84 százalék, a baloldali szavazók között 60 százalék értékeli pozitívan az új bérlettípust. Az egységesen kedvező társadalmi megítélést tükrözi, hogy még azok körében is 71 százalék a vármegye- és országbérlet bevezetését jó ötletnek tartók aránya, akik nem ingáznak települések között, bár érthető módon 

leginkább azok támogatják az új bérleteket, akik szoktak ingázni, ebben a teljes lakosság 56 százalékát kitevő csoportban 78-80 százalékos a kormányzati döntés kedvező fogadtatása. 

– Erősíti a jellemző társadalmi támogatottságot, hogy életkor szerint nézve is minden korosztályban legalább kétharmadnyi a kérdésben pozitívan nyilatkozók aránya, még a térítésmentesen utazó idősebb korúak is hasonlóképpen támogatják a kormányzati döntést, mint a fiatalok, akiket anyagilag közvetlenül érint – tették hozzá a közleményükben.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.