Még februárban írtunk arról, hogy kellemetlenségeket okoz és konfliktushelyzetet teremt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) első ajtós rendszere. Az elmúlt időszakban sokasodtak azok a közösségi közlekedési járatok, ahol csak a sofőr melletti ajtónál lehetséges a felszállás az érvényes jegy vagy bérlet felmutatásával. A rendszer bevezetésével a BKK csökkenteni kívánja a bliccelők számát és azokon a járatokra ellenőrt sem kell kirendelni. Az intézkedés érthető, a kivitelezés nem. Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan a BKK megkezdte a jegypénztárainak leépítését, majd a jegykiadó automatákat ritkította meg, ezáltal sok helyütt nincs lehetőség a jegyvásárlásra, a sofőröknél pedig kizárólag készpénzes fizetés áll rendelkezésre, azzal a nehezítéssel, hogy csak a pontos vásárlási összeget fogadja el a járművezető.
A közlekedésszervező társaság ehelyett inkább az internetes vásárlást vagy a BKK automatákat javasolja. Mint korábban lapunk érdeklődésére válaszukban írták: „a Budapesti Közlekedési Központ egy évvel ezelőtt vezette be a BudapestGO alkalmazást, amellyel az ügyfelek könnyedén és egyszerűen, akár otthonról, vagy útközben is meg tudják vásárolni a jegyeket, bérleteket. Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy egyre többen veszik igénybe ezt a szolgáltatást, egyre többen választják az elektronikus jegyeket és a bérleteket, melyeket egyszerűen, az alkalmazáson belül lehet kifizetni.”
A BKK a napokban egy új, innovatív fejlesztéssel állt elő, a Budapest Pay&GO jegyvásárlási rendszerrel, amelynek lényege: egy gyors bankkártya érintéssel lehet jegyet vásárolni és érvényesíteni is egyszerre.
„Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre” – írta a társaság közleményében, majd azt is hozzátették: a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
Az új bevezetett rendszer kiválóan alkalmas lenne az első ajtós járatok gördülékenyebb használatára, ám a BKK csak arról adott tájékoztatást, hogy a tesztidőszak lejártával később az M1-es metróra is kiterjeszthetik.
Ami azt jelenti, hogy kizárólag a turisták és a repülővel utazók járnak jól az új fejlesztéssel, holott a budapestiek mindennapi életében is könnyebbséget okozna az új rendszer.
Borítókép: a BKK új bankkártyás terminálja (Fotó: BKK)