Durván egymásnak esett egy buszsofőr és egy utas a BKK egyik járatán még a múlt héten. A vita azért robbant ki, mert a sofőr nem tudott jegyet adni a férfinak, aki ennek ellenére nem akart leszállni a buszról. Az ilyen és ehhez hasonló esetek megszaporodása annak is köszönhető, hogy az elmúlt két évben a BKK megkezdte a jegypénztárainak leépítését, majd a jegykiadó automatákat ritkította meg.
A tapasztalat azt mutatja: a forgalmas csomópontokon és a végállámosokon lehet jegyet kapni, így rengeteg utas kényszerhelyzetben nem tud jegyet váltani egy külvárosi buszmegállóban. Ezzel szemben a BKK az első ajtós felszállást egyre gyakrabban részesíti előnyben, ezzel megnehezítve azoknak az utasoknak a helyzetét, akiknél nincs aprópénz és nincs lehetőségük más módon jegyet váltani.
Mint arról korábban beszámoltunk, nemrég egy tinédzser fiú nem tudott hazajutni, mert nem tudott aprópénzzel fizetni a jegyért és a buszsofőr nem engedte felszállni. A probléma könnyen kiküszöbölhető lenne egy vészhelyzeti bankkártya terminállal, ám a Budapesti Közlekedés Központ (BKK) elveti ezt a lehetőséget. Lapunknak ezzel kapcsolatban azt írták: a BKK elkötelezett az ügyfélbarát fejlesztések mellett, de amennyiben a járművezetőknél is lehetne felszálláskor bankkártyával fizetni a vonaljegyért, jelentősen lelassulna a forgalom, mert a tranzakciók befejezéséig a jármű nem indulhatna tovább.
Jelenleg kizárólag a 100E reptéri gyorsjáraton lehet a járművezetőnél bankkártyával fizetni a jegyért.
A közlekedésszervező társaság ehelyett inkább az internetes vásárlást vagy a BKK automatákat javasolja. Mint írták: „a Budapesti Közlekedési Központ egy évvel ezelőtt vezette be a BudapestGO alkalmazást, amellyel az ügyfelek könnyedén és egyszerűen, akár otthonról, vagy útközben is meg tudják vásárolni a jegyeket, bérleteket. Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy egyre többen többen veszik igénybe ezt a szolgáltatást, egyre többen választják az elektronikus jegyeket és a bérleteket, melyeket egyszerűen, az alkalmazáson belül lehet kifizetni.” A BKK azokról az utasokról nem tesz említést, akik biztonsági okokból nem adják ki bankkártya adataikat, vagy azokról, akiknek a bankkártyája nem alkalmas internetes fizetésre.
Borítókép: BKK buszmegálló (Fotó: Mirkó István)