Művei nagy hatással voltak napjaink fiatal animációs filmes nemzedékére is, a híres magyar festő és animációs filmrendező Kovásznai György hamvait negyven évvel, az 1983-ban bekövetkezett halála után helyezték végső nyughelyére, a művészparcella közelében.
„Az animációs a mozgóképes műfajok közül a legszabadabb művészet, az ebben alkotóknak nem szab határt más, csak saját fantáziájuk. A Pannónia Filmstúdióban a hatvanas-hetvenes években olyan közösség alakult ki, amelyben a művészek szabadon alkothattak, többen közülük e szabadság teljes spektrumát be tudták járni munkájuk során, ilyen volt Jankovics Marcell és Kovásznai György is” – hangsúlyozta beszédében Ráduly György, a Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum igazgatója.
Kitért arra, hogy Kovásznai György rövidfilmjei, valamint egész estés nagyjátékfilmje, a Habfürdő tartalmi és formai szempontból egyaránt időtállók, modernek a mai napig.
Hozzátette: Kovásznai összesen huszonhat, változatos technikával készült animációs filmjét a Filmarchívum teljeskörűen restaurálta, terjeszti, és ezekre a művekre Amerikától Japánig van kereslet.
„Minden mozgókép egy időkapszula a jövőbe. Kovásznai György alkotásaiban olyan fantasztikusan mély és örök érvényű üzeneteket találunk, amelyeket az új generációk számára is meg kell mutatni, el kell mondani. A hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején készült filmjei aprólékosan, dokumentarista és játékfilmes módszerek ötvözésével, szórakoztató módon festik le az akkori magyar társadalmat, annak problémáit, ezért kiválóan felhasználhatók a művészeti és a közoktatásban is” – fejtette ki Ráduly György.