Silányabb minőségű árucikkeket kapnak a magyarok Nyugat-Európához képest

A kettős minőségű termékek felszámolásának témakörével foglalkozott az Európai Parlament Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi szakbizottsága.

Forrás: MTI2023. 09. 19. 18:15
Budapest, 2014. december 27. Sorban állók a Media Markt áruház ügyfélszolgálata elõtt, ahol visszaadhatják vagy kicserélhetik a karácsonyra ajándékba kapott bontatlan termékeket az ünnepek utáni elsõ nyitva tartáskor a WestEnd City Centerben 2014. december 27-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt Fotó: Szigetváry Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hátrányos megkülönböztetés éri a magyar fogyasztókat, ugyanis számos árucikk esetében állapítható meg kettős minőség, és egy-egy termékcsalád jobb, minőségi darabjait idehaza nem árusítják a gyártók – mutatott rá közleményében a Fidesz európai parlamenti képviselőcsoportja.

Tóth Edina képviselő szerint az egységes piac kétsebességes piaccá vált. Az egyenjogúság brüsszeli élharcosai számos alkalommal kiemelik, hogy minden EU-polgárnak éreznie kell, hogy úgy bánnak vele, mint bárki mással, és mindenkinek tisztességes, egyértelmű módon kell tájékoztatást kapnia az általa vásárolt termékekről – fejtette ki. 

Ez azonban a mai napig nem valósult meg: beigazolódott, hogy egyes állampolgárok másodosztályú fogyasztóvá váltak, hiszen asztalaikra és háztartásaikba gyengébb minőségű termékek kerülnek

 – húzta alá a képviselő.

Mint arról már a Magyar Nemzet is beszámolt korábban, a kettős minőség problémája már régóta jelen van.  A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint több olyan árucikket tudna felsorolni minden vásárló, aminek kapcsán hallott olyat, hogy a nyugat-európai változat jobb minőségű – a leginkább emlegetett termékek között mosópor, öblítő, tisztítószer, kozmetikum, mogyorókrém, tartós élelmiszerek szerepelnek.

Emlékezetes, hogy a Földművelésügyi Minisztérium döntésére a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2017 első fél évében számos termékpárt vizsgált meg, felmérve, valóban létezik-e a kettős minőség jelensége, ami szerint a hazai és a nyugat-európai piacokon azonos márkanév alatt eltérő minőségű élelmiszertermékeket forgalmaznak a nemzetközi gyártók. 

E vizsgálat mellett végeztek egy felmérést a lakosság körében arról, hogy mit gondolnak és mit várnak el a témában a magyarok. Kiderült: 

itthon minden második fogyasztó tapasztalt már különbséget az azonos márkájú, Nyugat-Európában is kapható élelmiszerek minőségében, 

leginkább az édesipari termékek, tejtermékek és üdítőitalok között.

A kettős minőséggel szembeni, elkötelezett kormányzati törekvések abban gyökereznek, hogy a Nébih felmérése igazolta: kedvezőtlenek a magyarok tapasztalatai, és jellemzően úgy tartják, hogy az ide került termékek 97 százaléka rosszabb minőségű, mint azok, amelyek a nyugat-európaiakhoz kerülnek. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.