Katasztrofálissá vált a miskolci tömegközlekedés, elégedetlenek az utazók – írja a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Hírportál. Egy hét telt el azóta, hogy bevezették Miskolcon az új autóbusz- és villamosmenetrendet. Ez az első olyan alkalom, amikor a menetrendet nem a város közösségi közlekedéséért felelős Miskolc Városi Közlekedés Zrt. (MVK) készítette, hanem a polgármesteri hivatal által életre hívott közlekedésszervező osztály.
A város közgyűlése is tárgyalt az október 14-én, szombaton életbe lépett új menetrendről. A készítői azt mondják, az új menetrendet a növekvő utasszám és az egyre magasabb szolgáltatási szint iránti törekvés indokolta.
A vármegyei lap már az új menetrend bevezetése előtt, a változtatásokról szóló információk közzétételével egy időben megkérdezte olvasóit, mi a véleményük a változásokról.
Az 1321 válaszadó 46 százaléka egyszerűen katasztrófának minősítette a változásokat. A válaszolók 25 százalékát tette ki azok aránya, akik azt mondták, lehetne jobb is az MVK új menetrendje, azaz
összességében 71 százalék az elégedetlenek aránya.
A változásokat nagyon jónak tartók aránya mindössze 22 százaléknyi, és hét százalék állította azt, hogy a régi menetrend jobb volt.
Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a baloldali városvezetés legutóbbi ötlete az volt, hogy városban járatsűrítések helyett elektromos rollerekkel és biciklikkel akarják javítani a kaotikus helyi tömegközlekedést.
Az elmúlt három évben a miskolci tömegközlekedés országosan is hírhedtté vált a járatritkítások, a kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, a menetrend gyakori változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének és Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, az akadozó wifi- és légkondicionáló szolgáltatás és a zsúfolásig tömött járatok miatt
– mutatott rá az állapotokra a Fidesz–KDNP helyi frakciószóvivője, Hollósy András.