Káosz a miskolci tömegközlekedésben, dühöngenek az utasok

Nem vizsgázott jól Miskolcon a baloldali vezetés által készített új menetrend. Állításuk szerint az új menetrendet a növekvő utasszám és az egyre magasabb szolgáltatási szint iránti törekvés indokolta, de az utasok jelentős része szerint pont az ellenkezőjét sikerült elérni.

Forrás: BOON2023. 10. 22. 17:09
null
Miskolc, 2016. február 17. Utasok szállnak fel az autóbuszra a Villanyrendõr megállóban Miskolcon, ahol üzemkezdettõl határozatlan ideig sztrájkolni kezdtek a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. dolgozói 2016. február 17-én. A sztrájkkal a szakszervezetek egyebek között a beígért, de elmaradt tavalyi béremelést, az évek óta visszatartott prémiumot, a diszkrimináció megszüntetését, valamint a szakszervezetekkel való kulturált, rendszeres egyeztetést akarják kikényszeríteni. MTI Fotó: Vajda János Fotó: Vajda János
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Katasztrofálissá vált a miskolci tömegközlekedés, elégedetlenek az utazók – írja a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Hírportál. Egy hét telt el azóta, hogy bevezették Miskolcon az új autóbusz- és villamosmenetrendet. Ez az első olyan alkalom, amikor a menetrendet nem a város közösségi közlekedéséért felelős Miskolc Városi Közlekedés Zrt. (MVK) készítette, hanem a polgármesteri hivatal által életre hívott közlekedésszervező osztály.

A város közgyűlése is tárgyalt az október 14-én, szombaton életbe lépett új menetrendről. A készítői azt mondják, az új menetrendet a növekvő utasszám és az egyre magasabb szolgáltatási szint iránti törekvés indokolta.

A vármegyei lap már az új menetrend bevezetése előtt, a változtatásokról szóló információk közzétételével egy időben megkérdezte olvasóit, mi a véleményük a változásokról.

Az 1321 válaszadó 46 százaléka egyszerűen katasztrófának minősítette a változásokat. A válaszolók 25 százalékát tette ki azok aránya, akik azt mondták, lehetne jobb is az MVK új menetrendje, azaz 

összességében 71 százalék az elégedetlenek aránya. 

A változásokat nagyon jónak tartók aránya mindössze 22 százaléknyi, és hét százalék állította azt, hogy a régi menetrend jobb volt.

Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a baloldali városvezetés legutóbbi ötlete az volt, hogy városban járatsűrítések helyett elektromos rollerekkel és biciklikkel akarják javítani a kaotikus helyi tömegközlekedést.

Az elmúlt három évben a miskolci tömegközlekedés országosan is hírhedtté vált a járatritkítások, a kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, a menetrend gyakori változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének és Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, az akadozó wifi- és légkondicionáló szolgáltatás és a zsúfolásig tömött járatok miatt

– mutatott rá az állapotokra a Fidesz–KDNP helyi frakciószóvivője, Hollósy András.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Vajda János)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.