Lázár János: Egyetlen vidéki ember se kényszerüljön választani munkahely és otthon között

A miniszter arról is beszélt, hogy több százmilliárd forint értékű autópálya-fejlesztést hajtanak végre.

Forrás: MTI2023. 11. 30. 22:10
HERCZEG Zsolt; LÁZÁR János
Nemzeti konzultáció - Lakossági fórum Tiszaföldváron Fotó: Ujvári Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden nemzeti konzultáció azt a célt szolgálta, hogy a kormány számára irányt mutasson, és megerősítse a kabinetet a hazai vagy a nemzetközi küzdelmekben, az ország érdekében folytatott „csatákban” – közölte Lázár János, építési és közlekedési miniszter Tiszaföldváron, a helyi lakossági fórum előtti sajtótájékoztatón.

A tárcavezető a legfontosabb témának a szuverenitásvédelemmel kapcsolatos nemzeti konzultációt nevezte. Ezt a kormány annak érdekében indította, hogy Brüsszelben hatékonyan és erősen tudja a magyar nemzeti érdeket képviselni – mondta. Hozzátette, ehhez 

szükségük van a választópolgárok támogatására, egyben arra kért mindenkit, hogy töltse ki ezt az ívet.

A miniszter beszámolt róla, hogy három településen jártak csütörtökön Herczeg Zsolttal, a térség fideszes országgyűlési képviselőjével, ahol a települések vezetőivel beszélgettek. Azt mondta, az ország középső részén van még fejlődési lehetőség, a Szolnok–Debrecen–Békéscsaba–Kecskemét közötti terület, az Alföld közepe mindenféleképpen fejlődésre érdemes és fejlesztési tartalékot jelenthet. Ennek a tartaléknak a feltárásában nagyon fontos szerep jutott az ottani politikusoknak, például Herczeg Zsoltnak, aki hosszú időn keresztül Mezőtúr polgármestere volt, és 2022-ben csatlakozott a Fidesz parlamenti frakciójához – fejtette ki, hozzátéve: a lobbimunkájuknak köszönhető az, hogy az M4-es és az M44-es megépítésével lehetőséget teremtettek az ott élők számára az életminőség javítására, a gazdasági növekedésre.

Lázár János beszélt az M4-es építéséről: az M0-stól Szolnokig, majd Szolnokról Törökszentmiklósig és most Törökszentmiklóstól Kisújszállás felé. Kisújszállásig 2025-ben készül el az autópálya, utána a tervek szerint tovább folytatódik az építkezés Karcagig, onnan Berettyóújfalu felé – mondta, hangsúlyozva, hogy

több százmilliárd forint értékű autópálya-fejlesztést hajtanak végre.

Legalább ennyire fontosnak nevezte Békéscsaba és Kecskemét összekötését az M44-es autóúttal, amely hamarosan elkészül. Hozzátette: az autópálya-építéssel az M4-es és az M44-es közötti alföldi részeken élő emberek számára lehetőségeket teremtenek.

Lázár János kitért arra is, hogy az elmúlt tizenhárom évben a magyar kormány egymillió új munkahelyet létesített, és az általa csütörtökön meglátogatott térségben a munkanélküliség 15 százalékról mára három százalékra csökkent. – Ez azt jelenti, hogy mindenki dolgozik, aki dolgozni akar, és mindenki számára van munkalehetőség ott és a környéken is – mondta, és célnak nevezte egyre jobban fizető munkahelyek létrehozásának ösztönzését.

A politikus beszélt arról is, hogy a térségben az élelmiszeriparnak, az élelmiszer-feldolgozásnak és -előállításnak hagyományai vannak. Sok üzem szűnt meg, és most teljesen újjá kell építeni ezt a kapacitást, mert a kormány célja, hogy az ország élelmiszerből önellátó legyen, és ebben Jász-Nagykun-Szolnok vármegyére komoly feladat és felelősség hárul – hangsúlyozta.

Beszámolt arról, hogy a polgármesterek javaslatai között életminőség-javító beruházások, iskolák, például Mezőtúron a Teleki gimnázium épületének a felújítása szerepelt, vagy a turisztikai ágazatban Hortobágy–Berettyó-főcsatorna által nyújtott szolgáltatási lehetőségek kiaknázása is. Tiszaföldváron és Kunszentmártonban fő téma a településen belüli és települések közötti közlekedés – sorolta. A miniszter kiemelte:

a kormánynak különösen fontos, hogy az új autópályák mellett gazdasági lehetőséget teremtsen, ezért Kunszentmártonban egy új csomópont épül a település és az M44-es között, és megkezdik Kunszentmárton és Hódmezővásárhely között a 45-ös főút újjáépítését.

Lázár János arról is beszélt, hogy a kormánynak rövidesen meg kell tárgyalnia egy országos közútfejlesztési programot, amelynek két része lesz: a következő tíz évben a gyorsforgalmi úthálózat és az alacsonyabb rendű utak fejlesztése. Magyarországon az alacsonyabb rendű utak ötven százaléka van rossz állapotban, tizenötezer kilométer olyan út van Magyarországon, amelyet azonnal fel lehetne és fel is kellene újítani, mindez anyagi forrás kérdése – ismertette. A politikus azt ígérte, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a Magyar Közút 2024-től Jász-Nagykun-Szolnok vármegye és azon belül is a 4-es számú választókerület útjait, alsóbbrendű útjait is megfelelően karbantartása, és forrásokat próbálnak oda csoportosítani az új fejlesztések érdekében.

Herczeg Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, hogy csütörtökön Lázár Jánossal Kunszentmártonba látogattak, aztán Mezőtúron és végül Tiszaföldváron egyeztettek a település vezetőivel a fejlesztési igényekről.

Egyetlen vidéki ember se kényszerüljön választani munkahely és otthon között. Az a célunk, hogy az észak-alföldi térségben is kiszámíthatóbb jövőt, élhetőbb mindennapokat biztosítsunk az itt élők számára

– írta a fórumról közösségi oldalán Lázár János.

Borítókép: 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.