„Amikor egy politikai irányzat túl jóban kezd lenni egy keresztény egyházzal, annak két oka lehet: vagy az illető politikus szent (láttunk erre példát), vagy az egyház kezdi elfelejteni az Evangéliumot. Arra gyanakszom, korunkra az utóbbi igaz. Egyházunk annyi kompromisszumot köt, amennyit nem szégyell, és hát (kínos dolog, hogy ezt le kell írnom…) mostanában egyházunk itt, Magyarországon kevéssé szégyenlős. A szépen csillogó pénz mintha elhomályosítaná az Evangélium fényét” – írta az egyházat kritizálva Nényei Pál, a budai ciszterci Szent Imre Gimnázium tanára a Válasz Online-on megjelent cikkében, melyben reagált az elmúlt hetekben nagy felháborodást keltő esetére, amikor
az iskola kerekasztal-beszélgetésre hívta meg Molnár Áron „NoÁrt”, anélkül, hogy előre tudatták volna a közönséggel, hogy jelen lesz.
A pedagógus cikkében határozottan érvel amellett, hogy a keresztény értékrendű embernek mindenkivel párbeszédképesnek kell lennie, ahogyan véleménye szerint Jézus Krisztus is tette több esetben, az evangéliumok tanúsága szerint. Nényei Pál farizeusi (képmutató formalista) mentalitásúnak titulálta azokat a szülőket, akik a radikális baloldali NoÁr meghívása ellen szavukat emelték és megkérdőjelezték, hogy az általa képviselt értékeknek felületet kellene adni formálódó világnézetű fiatalok előtt.
Amint arról december elején a Mandiner beszámolt, a radikális baloldali Molnár Áron NoÁr politikai aktivista volt a vendége a katolikus Budai Szent Imre Ciszterci Gimnázium október 28-i Szent Imre napján rendezett színházi kerekasztal-beszélgetésének. Az esetről noÁr is beszámolt a közösségi oldalán, nem említve az iskola nevét, ami a portálhoz forduló szülők elmondásából derült ki. A programban a kerekasztal soránál nem szerepelt a meghívott neve. A Mandinernek nyilatkozó szülők tendenciaszerűségre panaszkodtak.
Az intézmény fenntartója, a Ciszterci Iskolai Főhatóság vezetője, Rubovszky Rita a következő nyilatkozatot küldte a portálnak:
„A Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium régi nagy elődeihez méltón nap mint nap elkötelezett, hívő keresztény értelmiséget nevel. A minket körülvevő jelenségekről alkotott különböző vélemények megjelenítése, a disputa hagyományainak felelevenítése Pázmány óta a magyar keresztény értelmiség sajátja. Személy szerint üdvözlöm azt a magas színvonalú és minőségű programsorozatot, melyet a gimnázium nyújt diákjainak, és NoÁr meghívását azért sajnálom, mert közéleti tevékenysége, stílusa véleményem szerint nem az értelmiségi disputa hagyományait színesíti.
Úgy tűnik, az azóta közzétett véleménycikkek és megszólalások politikai táborokra osztják a szülőket, amely jelenség már nem a diákok épülését szolgálja. Szent Bernát, a ciszterci rend egyik legnagyobb lelkiatyja a középkor leghíresebb vitájában győzte le Abélard-t, a híres racionalista entellektüelt a Le Sens-i székesegyházban »fölséges pragmatizmusával, mely mindenekelőtt égni és élni akart« (Kerekes Károly).
A mégoly heves vitának és véleménynyilvánításnak tehát helye van a keresztény oktatás világában, ha ez arra neveli diákjainkat, hogy égjenek és világítsanak a szent bernáti példa alapján. A sértettségből fakadó vitában azonban nem égni fognak, hanem elégni.
Ezúton is őszintén köszönjük a szülőknek a Gimnázium felé áradó bizalmukat, mellyel megtiszteltek minket, és a Szent Imre Gimnázium értékteremtő szellemi műhelyébe adták gyermekeiket.”