Mindössze három abroncs bukott meg a harminckettőből a német autószakértők tesztjén, a legtöbb kielégítő minősítést kapott – számolt be az eredményekről az Origó.
A vizsgált garnitúrákból 11 végzett jó minősítéssel – ezeket nyugodt szívvel ajánlják a szakemberek –, 18 lett kielégítő, ahol azért a sofőrnek észben kell tartania az abroncsának gyengeségeit, de egyébként nyugodtan közlekedhet, mindemellett három abroncs bukott meg.
Idén az ADAC és az ÖAMTC kétféle méretben (225/45 R17 személyautó és 205/60 R16 SUV) vizsgálta a téli abroncsokat, és
négy prémiumgyártót emelt ki a mezőnyből,
mivel a Continental, a Dunlop, a Goodyear és a Michelin köpenyei mindkét teszten az első négy helyezést szerezték meg, csak eltérő sorrendben.
Az aktuális, évszakos gumiteszten módosítottak a metodikán, a végeredmény kialakulásában most hetven százalékban vették figyelembe a menettulajdonságokat és harminc százalékban a környezeti terhelést, ami jelentősen megváltoztatta a sorrendet. Előbbi a száraz, a nedves és a havas úton mutatott menettulajdonságok pontszámaiból jön össze, utóbbi pedig a futásteljesítményre, a kopásra, a hatékonyságra, a zajszintre és a fenntarthatóságra kapott pontszámokból.

A Volkswagen Golf tesztautón négy gumiabroncs nyújtott különösen kiegyensúlyozott teljesítményt, ezért ezek összességében jóminősítést kaptak. Az egyes modellek azonban eltérő prioritásúak, ezért fontos, hogy az egyéni vezetési profiltól függően kell megnézni az egyes modellek részletes értékeléseit.
A korábbi sokszoros bajnok TS 850 utóda,
a Continental Wintercontact TS 870 lett az összesített győztes
főleg annak köszönhetően, hogy a menettulajdonságaira a legjobb (2,0) értékelést kapta. Bár ezen belül egyik kategóriát (száraz, nedves, havas út) sem tudta megnyerni, de mindben közel volt a legjobbhoz. Környezeti terhelésre szintén jó (2,0) értékelést kapott, de ebben a versenyszámban ez csak a harmadik helyre volt elég.