Döntés elé állítja rövidesen a Meta Platforms a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználóit – írta a Világgazdaság a technológiai óriás közleményére hivatkozva. Mint írják, az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályának megfelelése érdekében legfeljebb másfél hónapon belül az alkalmazás használóinak nyilatkozniuk kell arról, hogyha rendelkeznek valamely két szolgáltatással, akkor összekapcsolva tartják-e a fiókjaikat.
Ez azt jelenti, hogy a Meta minden felhasználójától nyilatkozatot vár, hogy szeretné-e továbbra is összekapcsolva tartani a fiókjait, vagyis megosztani a platformokon keletkezett adatait egymással.
Amennyiben a felhasználó új Messenger-fiók létrehozása mellett dönt, akkor adatait nem osztja meg a Facebookkal, és csak az alkalmazás alapszolgáltatásihoz férhetnek hozzá, ilyen például az egyéni üzenetküldés, a hang-, valamint a videóhívás.
A felhasználóknak arra is lehetőségük van, hogy kiválasszák, továbbra is meg akarják-e osztani a Facebook-fiókjuk és a közösségi médium játék- és piactéri szolgáltatásain keletkezett információkat.
A piactér, vagyis a marketplace esetén, ha a fióktulajdonos a leválasztás mellett dönt, akkor az eladó és a vevő közötti beszélgetésre már nem használhatják a Messengert, helyette e-mailben kommunikálhatnak egymással.
A játéktér esetében, ha a felhasználó a szétválasztás mellett dönt, akkor csak egyedül játszható játékokkal játszhat a jövőben.
A technológiai óriáscégnek nem ez az első újítása az elmúlt hónapokban, tavaly novemberben vezették be, hogy amennyiben a felhasználók előfizetnek a Facebookra vagy az Instagramra, hirdetések nélkül korzózhatnak a közösségi média felületein. De szintén az újítások között van, hogy a vállalat alapbeállítássá tette az üzenetek titkosítását.