Ahogy arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a fővárosi tömegközlekedést egyik napról a másikra ritkította meg a városvezetés, Karácsony Gergely pedig ezt a változást hatékonyságnövelésre hivatkozva igyekszik eladni budapestieknek.
A csütörtök reggeli bejelentés után az intézkedés a péntek reggeli csúcsidőben már életbe is lépett, és hatását minden érintett járaton közlekedő megérezte. Nem meglepő módon a ritkábban közlekedő járatokon igazi zsúfolt tömegjelenetek voltak tapasztalhatók, amiről Vitézy Dávid a közösségi oldalán fotókat is megosztott.
A szakértő a bejegyzésében hosszan sorolta az intézkedés negatív hatásait, majd felszólította Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot, és vizsgálja felül a BKK akcióját.
A közösségi közlekedés színvonalának leépítése ugyanis ellentétes minden várospolitikai és fenntarthatósági céllal
– hangsúlyozta a közlekedési szakértő, a BKK korábbi vezérigazgatója.
Karácsony visszaszólt
– Úgy látszik, hogy kampány van, járatritkítás pedig nincs – reagált Karácsony Gergely az ATV Egyenes beszéd című műsorában Vitézy Dávid felszólítására, majd megismételte:
Budapesten nincsen járatritkítás. Az történik, hogy a BKK mért, szenzoros adatok alapján kapacitást szeretne bővíteni ott, ahol szűkös, és levenni, ahol többlet van. Szomorúan azt kell mondjam, hogy egy jó közlekedési szakembert vesztett Budapest, és kapott helyette egy középszerű politikust.
A BKK-vezér elismerte, hogy hibáztak
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója pénteken arról beszélt, hogy voltak tavaly novemberben és decemberben egyeztetések civil szervezetekkel a fővárosi járatok ritkításáról, ám azt elismerte, hogy hibáztak.
Erről sajnos sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnunk, én ezért elnézést kérek
– közölte Walter Katalin, és hozzátette: „a BKK sokkal pontosabban tudja megítélni akár járatonként az utasszám alakulását, mint mondjuk tíz éve, és ezt nemcsak a döntést megelőzően tették meg, hanem fenn is tartják.”
Önmagában az az intézkedés, amit meghoztunk, az adatalapon, mindent elemezve történt, és természetesen az volt kezdetektől fogva az elképzelésünk, hogy ezt folyamatosan fogjuk monitorozni, és amennyiben szükség van beavatkozásra, akkor azt meg fogjuk tenni
– jelentette ki a vezérigazgató, aki ezzel próbálta megmagyarázni az intézkedést, amelynek célja szerinte az, hogy az „átcsoportosítások révén fejleszteni tudják más járatok vonalát”.