Négy álláshirdetést is feladott már a Szegeden épülő BYD autógyár. Ezekből kiderül: nem várnak el túl sok szakmai tapasztalatot, vagyis fiatalokat keresnek – nem kiemelt bérért. A kínai vagy az angol nyelv ismerete azonban elengedhetetlen – hívta fel a figyelmet a Délmagyar.
Hónapokig tartó találgatások és pletyka után tavaly karácsony előtt két nappal jelentették be: Szegeden építi meg első európai üzemét az elektromos és plug-in hibrid autók eladásában világelsőnek számító kínai BYD. A magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása a város határában lévő mintegy háromszáz hektáros ipari parkban valósul meg – emlékeztetett a Délmagyar.
A területen december óta jelentős mozgás látható. Egyelőre azonban még nem az építkezés fázisai látszanak: a Móra Ferenc Múzeum munkatársai végeznek régészeti feltárásokat. Múlt héten azonban a beruházás megkapta az engedélyt az 1. és 2. ipari épületek mélyalapozására és 1. zóna tereprendezésére. Ezek az autópálya melletti területen kapnak helyet, vagyis itt kezdődnek majd el a tényleges építési munkák, várhatóan hamarosan – írja a portál.
A szegedi BYD autógyár építése valójában még nem kezdődött el,
de már most megjelentek az első álláshirdetések.
Bár a termelés elindulására még nagyjából három évet várni kell, mégis úgy tűnik, a személyzettel kapcsolatosan már most elkezdték a tervezést. HR-igazgatót nyilvánvalóan a további munkaerő-szervezés miatt keresnek, de emellett toborzási specialistának, bér- és tb-specialistának, illetve vízumspecialistának is lehet jelentkezni a régió egyik legnagyobb munkáltatójának ígérkező céghez – hívják fel a figyelmet.
Ezek közül a HR-igazgató posztja emelkedik ki, öt év HR-menedzseri gyakorlatot írnak hozzá feltételként,
munkanyelvként pedig az angol vagy kínai ismeretét az anyanyelv mellett.
A kiválasztott feladata lesz többek között a magyar HR-rendszer kialakítása a vállalkozás működésének támogatására, a magyar HR-csapat létrehozása és a munkaerő megtartása. A toborzási specialistánál előnyt jelent a gyártásban szerzett tapasztalat, illetve technikusok vagy mérnökök toborzásában való jártasság. A munkanyelv ez esetben is a kínai vagy az angol, itt három év releváns szakmai tapasztalatot várnak el, ahogyan a bér- és tb-specialista esetében is. Vízumspecialistának ugyanakkor már egyéves szakmai tapasztalattal is lehet jelentkezni. Ő lesz az, aki meghívóleveleket ad majd ki a külföldi munkavállalóknak, illetve kezeli a vízumkérelmeket azon magyar alkalmazottak számára, akik Kínába utaznak. A közös elvárás minden pozíció esetében: pozitív gondolkodás, munkakedv, erős ellenálló képesség és alkalmazkodóképesség – részletezi a portál.
A Délmagyar megkérdezett egy munkaerő-közvetítéssel és fejvadászattal foglalkozó céget, hogy milyen fizetésekre lehet számítani egy ilyen kaliberű cég esetében ezen pozíciók kapcsán. Természetesen nem tudhatjuk, konkrétan mit ajánl majd a kínai gyár, a trendekből azonban lehet következtetéseket levonni. Nagy Judit, a Job-Center Személyzeti Tanácsadó Iroda ügyvezetője elmondta, mivel meglehetősen kevés szakmai tapasztalatot kérnek minden pozíció esetében, valószínűleg fiatal munkavállalókat toboroznak – nem kiemelt bérért.
A 30-as korosztály lehet a fő célcsoport, amely még rugalmasan tudja kezelni a multinacionális környezetet
– fogalmazott a szakember. Meglátása szerint HR-esnek sokan jelentkeznek majd, hiszen sokan végeznek ilyen területen. Talán a vízumügyintéző lesz a legspeciálisabb munkakör – tette hozzá.
A HR-igazgató – juttatások függvényében – nyolcszázezer és 1,2 millió forint közötti nettó fizetésre számíthat, a többi állás nagyjából ugyanazon a bérszinten mozog. Vidéki városokban háromszázötven- és ötszázötvenezer forint közötti nettó bérrel vesznek fel ezekbe az állásokba ilyen szakmai tapasztalattal munkavállalókat – árulta el Nagy Judit.