Közel hatvan évvel ezelőtt, 1965. április 1-jén adták át Magyarország első autópálya-szakaszát, a mai napig hazánk legforgalmasabb M1-es és M7-es, közös fővárosi bevezetőjét. Az országban a hetvenes években kezdett el megnőni az autók száma, ez főleg Budapestre korlátozódott, vidéken lassabb volt a motorizáció.
A rendszerváltás évéig megépült az M5-ös Kecskemétig, az M3-as Füzesabonyig, az M1-es Győrig és a M7-es autópálya a Balatonig, mintegy 340 kilométer hosszan, de a nyugati országok ez idő alatt sokkal látványosabb fejlesztéseket vittek végbe, ami óriási versenyhátrányt okozott a rendszerváltás hajnalán Magyarországon, főleg vidéken.
A szocialista rendszer utolsó éveire Magyarország fejlettségben jelentősen eltávolodott Ausztriától, idehaza százezer lakosra vetítve két kilométer autópálya jutott, ugyanez a szám nyugati szomszédunknál ugyanekkor 18 kilométer volt – olvasható a Világgazdaság összeállításában.