– Egy többezer tonnás hajóval nehéz elkerülni egy ilyen balesetet, hiába kezdi tekerni a kormányt a kapitány, csak percekkel később mozdul a hatalmas monstrum. Nem lehet vele gyorsan manőverezni, rosszabb esetben a hídnak is nekivezetheti, ami még nagyobb tragédiához vezethet. A későbbi hírekből egyértelművé vált, hogy senki más nem hibázhatott, csak is a kisgéphajós – nyilatkozta a verőcei motorcsónak-baleset kapcsán a Kisalföldnek Zeitler Álmos, aki tapasztalt hajós lévén vízi polgárőrként is járja a folyókat.
A szabályok áthágása az életükbe került
Kiemelte, a bérelhető hajón volt GPS nyomkövető, aminek segítségével a rendőrség vissza tudta követni, hogy az ütközés előtt cikáztak a vízen. – A hajózási szabályzatban pontosan le van írva, hogy ezerméteres távolságban nem lehet keresztezni másik hajó útját. Később egy fotó is előkerült az interneten, majd a nyomozóhatóság is megerősítette, hogy a sofőr ittas volt, ami szintén közrejátszott a tragédiában – idézte fel a történteket.
A hajós arról is beszélt, hogy tavasszal, éjszaka gyorsan hajtani a Dunán nagyon veszélyes, még tapasztalt kapitányoknak is. Az esőzések miatt gyakoriak az uszadékok, amiket nappal is nehéz észrevenni, mert csak egy kis részük látszik ki a vízből.
Ha a nálunk bérelhető egyik kishajóval az éjszaka közepén átmennék egy uszadék fán nagyobb sebességgel, biztosan letépné a motort és elsüllyednék
– mutatott rá.
Megjegyezte, hogy egy hatalmas kivilágított szállodahajót könnyű észrevenni, fordítva viszont kevésbé: a szállodahajó folyásiránnyal szemben haladt, a vízen úszó fák gyakran a hajótestnek ütköznek, ezek miatt azonban nem áll meg egy hajó. Zeitler Álmos szerint feltehetően azért nem vette észre a Heidelberg kapitánya, hogy a motorcsónak nekiütközött, mert azt gondolta ismét vízi hordalékkal van dolga.

A hajós tíz éve foglalkozik kishajó bérbeadással, ez idő alatt egyetlen baleset sem történt náluk, noha legtöbbször jogosítvány nélkül veszik igénybe a szolgáltatásaikat, a bérbeadás kötelező eleme egy oktatáson való részvétel.