Közlekedésbiztonsági felmérés: probléma a gyorshajtás, elsőbbségadásban javultunk

Elvileg majdnem mindenki megadja az elsőbbséget, ha arra kötelezi a KRESZ.

2024. 06. 14. 15:20
Sopron, 2020. december 16. Rendõri felvezetéssel megindul a forgalom az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron és Csorna közötti szakaszán 2020. december 16-án. Ezen a napon birtokba vehették az autósok az autóút Sopron-kelet és Csorna-nyugat közötti szakaszát. A 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással 45 percre csökken a menetidõ Sopron és Gyõr között. Az autóutat a Sopron-kelet csomópontig kétszer két sávon építették ki, középen szalagkorláttal, leállósáv nélkül. Az út koronaszélessége 24,6 méter, a tervezett sebesség óránkénti 110 kilométer. MTI/Filep István Fotó: Filep István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. idei közlekedésbiztonsági felmérése a gyorshajtásra és az elsőbbség meg nem adására koncentrált. A kérdőívet közel négyezren töltötték ki, a felmérés eredményei rávilágítottak arra, hogy a gyorshajtás továbbra is komoly probléma, míg az elsőbbségadás terén valamivel jobb a helyzet. 

Az elsőbbség megadása tekintetében valamivel jobban állunk, a résztvevők 99 százaléka – a saját bevallása szerint – minden közlekedési helyzetben, ahol a KRESZ szerint az másnak jár, megadja az elsőbbséget, mert tudja, hogy balesetveszélyes helyzetet is előidézhet, ha nem így tesz

– állt a közleményükben.

A válaszadók többsége elismeri, hogy szokott gyorsan hajtani, de felismeri ennek veszélyeit. A válaszadók nagy része tudja, hogy balesetveszélyes helyzetet idézhet elő, ha nem adja meg az elsőbbséget.

Talán tanulunk a hibáinkból: a felmérésben részt vevők 98 százaléka mondta azt, hogy ha gyorshajtás vagy akár az elsőbbség meg nem adása miatt majdnem balesetet szenved, végig szokta gondolni, mit kellett volna másként csinálnia, hogy ne alakuljon ki veszélyes közlekedési helyzet – tették hozzá.

Az eredmények azt is mutatják, hogy sok közlekedő nem tud kulturáltan reagálni bosszantó helyzetekre, és további javulásra van szükség a közlekedési morál terén is.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTI/Filep István)

 

 

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.