Egy vezetéstechnika oktató és egy ügyvéd is megszólalt a büntetőfékező rendőr ügyében a Tényeknek. Ahogy a Magyar Nemzet is beszámolt róla, egy büntetőfékező rendőrt kaptak lencsevégre Budapesten, az M1/M7 autópálya bevezetőjén. A rendőr a nagy visszhangot kiváltó manővert egy záróvonallal szegélyezett szakaszon csinálta, miközben nem használt sem megkülönböztető jelzést, sem bármilyen hangjelzést. Az eset alatt az autóban egyedül ült, társa nem volt.
– Ha a rendőrnek sietnie kell, megvannak a lehetőségei arra, hogy jelezze a körülötte lévőknek, hogy ő gyorsan akar menni. Ilyenkor fel tudja kapcsolni a megkülönböztető jelzést, illetve hangjelzést is tud adni
– mondta Csörgő László vezetéstechnika szakértő.
– A szakértő arra is figyelmeztetett, hogy a büntetőfékezésekre adott reakcióként a hirtelen kormánymozdulat miatt nagy az esélye annak, hogy elveszíti a tapadást az autó. De előfordulhat az is, hogy esetleg pánikból rántjuk el a kormányt, nem nézünk körbe, nem nézünk bele a tükrökbe, és a mellettünk szabályosan haladóknak ütközünk.
Borbély Zoltán ügyvéd szerint lehet, hogy „csak” közúti közlekedés rendjének a megzavarásáról lehet itt beszélni, ami ebben az esetben szabálysértés és kétszázezer forintos bírsággal büntetendő, és akár egyéves eltiltás is kiszabható.
De ez akár közúti veszélyeztetés is lehet, amelyet a büntető törvénykönyv szerint három évig terjedő szabadságvesztéssel lehet büntetni.
Illetve ebben az esetben az eltiltás nem maximum egy év lehet hanem akár három évet is elérhet.
Az esetre a rendőrség is reagált, közleményükben ezt írták:
Mélyen elítéljük az ilyen magatartást, amelyet senki, semmilyen közlekedési szituációban nem alkalmazhat.
Az esettel kapcsolatban a szükséges intézkedéseket megtették – tette hozzá az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).