Mint arról a Magyar Nemzet már beszámolt, ettől az évtől jelentősen megváltozott a pontszámítás módja a felsőoktatási felvételi eljárásban: a pontszám összeállhat a tanulmányi pontok és az érettségi pontok összegéből vagy az érettségi pontok kétszereséből (maximum négyszáz pont), amihez további száz intézményi pont szerezhető. A jelentkező pontszámát a számára legkedvezőbb módon számítják ki.
Ami sokaknak megbonyolíthatta a helyzetet, hogy már az egyetemek és a főiskolák határozzák meg, milyen eredményekért, követelményekért adnak pontokat.
Több jelentkezőnél történt állítása szerint adminisztratív hiba, a felvételizők közül már a ponthatárok kihirdetése előtt sokan jelezték, hogy az új, bonyolultabb felvételi rendszerben rosszul számolták ki a pontszámaikat.
Lapunknak eljuttatott közleményében az Oktatási Hivatal jelezte, hogy a jelentkezők ponthatár-megállapítással kapcsolatos egyedi megkereséseit megvizsgálja, és ennek eredményéről a jelentkezőket tájékoztatja. A ponthatár-megállapítás után, a besorolási döntés kiküldését követően a besorolási döntésről szóló határozattal szemben a jelentkezők bírósági jogorvoslattal élhetnek.
A keresetlevelet a besorolási döntés E-felvételiben történő megjelenését (kézhezvételét) követően lehet benyújtani, annak megtekintését követő 15 napon belül.
Kitértek arra is, hogy az E-felvételiben (a személyes ügyintézési felületen) csak a jelentkező fér hozzá a jelentkezési felületéhez és az oda feltöltött dokumentumokhoz. A dokumentumokat csak a jelentkező tölthette fel, módosíthatta, törölhette. Törlésre kizárólag a jelentkezési határidőig, február 15-ig volt lehetőség.
Az Oktatási Hivatal az E-felvételiben elvégzett cselekményeket naplózza
– húzták alá.
Amennyiben a jelentkezési kérelem benyújtását követően az Oktatási Hivatal – a jogszabályban meghatározott esetekben – hiányosságot észlelt, hiánypótlási felhívást küldött a jelentkezőnek az E-felvételin keresztül.