„Budapestet kétszer kell eladni, először eladjuk a desztinációt, aztán pedig magunkat mint szolgáltatót. Ezzel szemben a Balatont meg kell tartani magunknak” – fogalmazott Orbán Ráhel, BDPST Csoport kreatív igazgatója az esztergomi MCC Feszt nyitónapján rendezett, a hazai turizmust fókuszba helyező kerekasztal-beszélgetésen az Index beszámolója szerint.
Lezülleszthette a budapesti repteret a korábbi bécsi üzemeltető
Az esemény moderátora, Ditróy Gergely (üzletfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport) rátért a repülőtérre, mint a Budapestre érkező turisták fő csomópontjára, megkérdezte, hogy milyen fejlesztések vonzanának ide még több vendéget.
Orbán Ráhel szerint fontos, hogy kövessük a trendeket, akár az első benyomásokról, a taxirendelésről vagy a tömegközlekedésről legyen szó, sok fejlesztési lehetőség maradt még itt. Felvetette, hogy akár a hotelek recepcióján rákérdezhetnének, hogy milyen volt a vendég repülőútja, amelyről visszacsatolást kaphatna a reptér üzemeltetője. Arra is kitért, hogy miért vert köröket a budapesti reptérre a bécsi.
Éveken keresztül ugyanaz volt a bécsi és a budapesti repülőtér üzemeltetője, azt pedig vélelmezhetjük, hogy nem volt érdekelt abban, hogy a magyar főváros légikikötője abban az ütemben fejlődjön, mint az osztrák
– fejtette ki. Megjegyezte, hogy rövid, közép- és hosszú távon is pozitív változásokat vár Ferihegyen. Orbán Ráhel szerint rengeteget jelenthet Budapestnek a Ferihegyi repülőtér új üzemeltetője, amely már a magyar érdekeket tartja szem előtt.
Budapest, mint második legjobb választási lehetőség
A moderátor felvetette, hogy az infláció nem csak Magyarországot sújtja keményen, mivel például az olaszok kezdenek kiszorulni a saját tengerpartjukról, egyre nehezebben tudják megfizetni.
Budapest pedig lehetne a „második választás” azoknak a családoknak, akik Párizst vagy Barcelonát nem tudják, esetleg nem akarják megfizetni, de egy építészetben, programlehetőségekben és gasztronómiában erős európai városba szeretnének utazni
– reagált Orbán Ráhel. Zsidai Zoltán Roy, a Zsidai Group tulajdonosa szerint amit lehet, azt oldja meg a piac, de az állami szerepvállalásnak is van jogosultsága. Ilyen a hadsereg megszervezése, a vasúti sínek építése és karbantartása, illetve a légitársaságok megvétele. Minden mást szerinte megold a piac, erre jó példának tartja azt a Coldplay-koncertet, amely az egekbe lőtte a fővárosi szálláshelyforgalmi számokat.
Orbán Ráhel felvetette, hogy egy egész éves kalendáriumra lenne szükség a turizmusban, mivel nehéz átlátni a rengeteg eseményt a fővárosban. A lényeg az, hogy ne szervezzenek keresztbe nagy rendezvényeket, ami korábban többször is előfordult.
Erre Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója hozott példákat:
- Tavaly az atlétikai világbajnokság és a Sziget fesztivál,
- idén a Formula–1 és Ed Sheeran koncertje esett ugyanarra az időpontra,
és az, hogy egy időpontra estek, nem tett jót a magyar fővárosnak, hiszen ezek az események külön-külön is megtelítik Budapestet. A repülőtérrel kapcsolatban megjegyezte, hogy sokkal több közvetlen összeköttetésre lenne szükség, mert például a jól fizető amerikaiak nem feltétlenül akarnak átszállással bajlódni. Ebben a versenyben pedig van még hova fejlődnie Budapestnek.