A magyar oktatást nem lebecsülni, hanem megbecsülni kell, és le kell szokni arról, hogy aki jót mer mondani az oktatásra, azt megvetik – jelentette ki Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára a tihanyi Tranzit fesztiválon, a Porosz vagy finn – Mi váltja meg az oktatásügyet? című beszélgetésen. Az államtitkár kiemelte: a gyerekeink oktatása, biztonsága, környezete, iskolája a legfontosabb dolog az életben. Hozzátette, ahogyan a gyerekeket nevelik a családban, majd utána az iskolában, olyan lesz a jövő.
A telefonok tiltásának célja a jobb teljesítmény elérése
A telefonok iskolai betiltásáról azt mondta, ezzel
azt akarják elérni, hogy a gyerekek az oktatási intézményekben minél jobb teljesítményt nyújtsanak, emellett viszont lapotokat, táblagépeket és ingyenes tankönyveket kap több százezer diák, ezzel elősegítve a tanulásukat.
Szólt arról is, hogy az oktatás fontos feladata többek között a társadalmi különbségek csökkentése, de nem lehet minden iskolán kívüli társadalmi probléma megoldását a tanároktól várni. – Magyarországon arányaiban 10,8 diák jut egy tanárra, míg az EU-s átlagnál ez a szám 12,1 – ismertette, hozzátéve hogy idén közel 13 ezren jelentkeztek pedagógusképzésre, húsz évvel ezelőtt viszont alig ötezren.
Pécsi Rita neveléskutató arra hívta fel a figyelmet , hogy a magyar néphagyomány nevelőereje sokat érne az iskolákban, sok kompetenciát fejlesztene. Az oktatás célja, hogy gyökerekkel rendelkező, boldog, kreatív, kommunikatív embert neveljenek, a tanárképzés feladata pedig az, hogy a tanároknak egy hatalmas módszertani kosara legyen, amiből elő lehet venni a szükséges dolgokat.
A neveléskutató kiemelte: tovább kell fejleszteni azokat az intézményeket, amelyek a gyerekeket közösségre, családi életre, kommunikációra és érzelmi intelligenciára nevelik. Azt kell megvizsgálni, hogy a magyar oktatás milyen mértékben tudja ezt támogatni – fűzte hozzá.