A Közös Ügyünk az Állatvédelem Alapítvány által szervezett egyhetes fogyasztói kampány során a részt vevő vállalatok a promócióban szereplő termékek vagy szolgáltatások bevételének előre meghatározott részét állatvédelmi célokra ajánlják fel.
Az összegyűlt támogatás 70 százalékát a programban részt vevő civil állatvédő szervezetek kapják, míg a fennmaradó összeget országos állatvédelmi programokra – mint például ivartalanítás vagy edukációs programok – fordítják.
Ez az összefogás lehetővé teszi, hogy a mindennapi vásárlásokon keresztül mindenki tevékenyen hozzájáruljon az állatok védelméhez – áll a Közös Ügyünk az Állatvédelem Alapítvány közleményében.
Ovádi Péter állatvédelemért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, hogy az állatbarát napok kezdeményezés kiemelkedő példája annak, hogy a vállalatok hogyan tudnak szerepet vállalni a társadalmi felelősségvállalásban és hogyan segíthetik a civil állatvédelmi szervezeteket.
Egy ilyen kampány nemcsak anyagi támogatást nyújt az állatvédelem számára, hanem összefogásra buzdít mindenkit, legyen szó vállalatokról vagy a fogyasztókról.
A vásárlók a mindennapi döntéseikkel támogathatják az állatvédelem ügyét, miközben a vállalatok aktívan mutatják meg, hogy számukra is fontos az állatok jólléte. Ez az összefogás lehetőséget ad arra, hogy valós segítséget nyújtsunk az állatvédő szervezeteknek, amelyek nap mint nap küzdenek a bajba jutott állatokért.
Vetter Szilvia, a Közös Ügyünk az Állatvédelem Alapítvány kuratóriumi elnöke kiemelte a kampány hosszú távú céljait.
– Az állatbarát napokkal hagyományt szeretnénk teremteni, és évről évre több vállalkozást, terméket és állatvédő szervezetet szeretnénk bevonni. Ez egy igazi win-win helyzet: a vállalatok erősíthetik társadalmi felelősségvállalásukat és támogathatják az állatvédelmi ügyeket, a vásárlók tudatos döntéseikkel közvetlenül hozzájárulhatnak a rászoruló állatok megsegítéséhez, míg az állatvédő szervezetek olyan anyagi támogatásban részesülnek, amely előmozdítja napi tevékenységüket, legyen szó ivartalanításról, az állatok ellátásáról vagy menhelyfejlesztésről. Az állatbarát napok egy újabb lépés a fenntartható állatvédelem megteremtése felé – mondta.
Pintér Adrienn, a Közös Ügyünk az Állatvédelem Alapítvány vállalati programokért felelős kuratóriumi tagja szerint az állatbarát napok kampány egy remek lehetőség a vállalatok számára, hogy igazi változást generáljanak, úgy, hogy közben a vállalat is ismertebbé, népszerűbbé válik.
Az alatt a néhány nap alatt, amíg az állatbarát napok tartanak, arra biztatjuk a csatlakozó cégeket, hogy akár összes termékük vagy szolgáltatásuk, akár csak egy kiválasztott termék vagy termékcsalád vonatkozásában ajánlják fel a bevételeik egy részét állatvédelmi célokra.
Emellett a vállalatok kedvezményeket kínálhatnak a kampány ideje alatt, ösztönözve a vásárlókat arra, hogy aktívan hozzájáruljanak az állatvédelmi ügyekhez.
A kampányhoz csatlakozott állatvédelmi szervezeteknek mindössze annyi a feladatuk, hogy közösségimédia-felületeiken népszerűsítsék az állatbarát napokat, így részesülhetnek a kampány bevételéből. Az első évben, 2024-ben egy kísérleti projekt valósul meg, amely különösen arra nyújt lehetőséget, hogy a részt vevő cégek, állatvédő szervezetek és az alapítvány közösen tapasztalatokat gyűjtsenek, ezáltal segítve az állatbarát napok jövőbeli fejlesztését.