Magyar filmsiker született nemzetközi porondon

Egy madármegfigyelővé váló kutatóról szól az egyetemi kutatók videográfiája.

Forrás: Budapest Corvinus Egyetem2024. 10. 06. 11:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapesti Corvinus Egyetem kutatóinak videográfiája elhozta a legjobb film díját a fogyasztói kutatásokról szóló vezető nemzetközi konferencián szeptember végén – tájékoztatta lapunkat a felsőoktatási intézmény. Mint írták, Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila díjnyertes filmje a madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről mint a kutatás metaforájáról szól, amelynek címe „Lépj be: Az akadémiai világban való boldogulás madármegfigyelési perspektívája. Egy introspektív videokollázs”. 

A Vimeón nyilvánosan elérhető angol nyelvű videót innovatív szemléletéért, a használt különleges perspektívájáért, a kutatói reflexió megjelenítéséért díjazták az Advances in Consumer Research (ACR) vezető nemzetközi marketingkutatási konferencián szeptember végén Párizsban.

– Tervezőként a tereptárgyakat a madár reakcióinak megfelelően állítom be. Ez egy iteratív folyamat. Úgy kezelem őket, mint ügyfeleket, akik a jelenlétükkel szolgálnak ki engem. Ez mind arra késztet, hogy visszatérjek kutatói pozíciómba, és elgondolkodjak azon, hogyan közelítem meg a kutatást. Ugyanaz a forgatás folyamata, a kamerák beállítása, mint ahogyan a valósághoz viszonyulok kutatóként – vallja a filmben Horváth Dóra, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Designkommunikáció Tanszékének vezetője.

Közölték: a videó jól reprezentálja a Corvinus designorientált és művészetalapú kutatással foglalkozó Marketing- és Designkommunikáció Tanszéke, valamint a Design Business Society Lab designkommunikációs oktató és kutató műhely munkásságát, saját módszertanát, valamint a tudományos megközelítés és a művészi kifejezés találkozását.

A konferencián a Budapesti Corvinus Egyetem csapata három innovatív, kapcsolódó megjelenéssel, összesen hét szerzővel képviseltette magát. A film mellett megjelentek egy a fogyasztói döntéshozatal adatvizualizációjáról szóló fotósorozattal és egy kutatói reflexióra építő workshoppal is. Az előbbi szerzői: Bollók Máté, Horváth Dóra, Cosovan Attila, utóbbié Horváth Dóra, Csordas Tamas, Mitev Ariel, Kisfürjesi Nóra, Bifkovics Bettina. A workshop szintén madaras témájú volt, „Fészekrakás/kapcsolatépítés (Nestworking) – engedd ki a madarat a kalitkából – kutatói reflexió és eszképizmus workshop” címmel.

Borítókép: Bollók Máté és Horváth Dóra (Fotó: BCE)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.