Saját idejükhöz igazítanák a főváros ügyeit a Tisza Párt frakciójának tagjai

Indoklás nélkül csak találgatni lehet.

Forrás: Mandiner2024. 10. 25. 21:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ordas Eszter, a Tisza Párt frakcióvezetője négy javaslatot nyújtott be a Fővárosi Közgyűlés Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításához, a javaslatok közül pedig akad, ami jelenlegi formájában igencsak érdekesnek, öncélúnak tűnik – írta a Mandiner.

Ha elfogadják a Gazdasági Versenyhivatal által nemrég 16,5 millió forintra büntetett frakcióvezető javaslatát, akkor a hagyományokkal szemben az ülés nem az évek óta megszokott rend szerint, a hónap utolsó szerdájára lenne összehívva, hanem a hónap utolsó hétfőjére.

Nincs indoklás, hogy mi szükség erre

Indoklás nincs, így csak feltételezni lehet, hogy a hónap utolsó hétfője amiatt jönne ki jobban a Tisza képviselőinek, hogy a Fővárosi Közgyűlés munkájában részt tudjanak venni a többi foglalkozásuk, vagy akár betöltött uniós tisztségük mellett – írta a lap, emlékeztetve: Kollár Kinga európai parlamenti képviselő, míg Molnár Dániel Magyar Péter asszisztense, így munkájuk Brüsszelhez kötik őket, és a szerdai ülésnapok csak terhet jelentenének számukra a Fővárosi Közgyűlésben.

Változtatnának bizottsági tagok és a tanácsnokok részvételére vonatkozó előírásokon is. A bizottsági struktúrába annak ellenére szólna bele a párt, hogy Magyar Péter ezelőtt nem egyszer azt nyilatkozta, hogy nem vesznek részt a pozíciók kiosztásában. Ennek ellenére a Tisza kapta a legtöbb pozíciót, hiszen egy elnöki, két alelnöki, négy rendes és hat külsős bizottsági hellyel gazdálkodhatnak. Érdekes, hogy az ő képviselőjük, Bovier György szerezte meg az egyetlen tanácsnoki helyet is.

Az Ordas Eszter által benyújtott javaslatcsomagok képmutatóságán az sem javít, hogy a csomag szerint szeretnék, hogy a nem képviselői bizottsági tagoknak járjon éves Mol Bubi-bérlet is a számukra jelenleg is ingyenes fővárosi tömegközlekedési bérlet mellé. Indoklásuk szerint az éves szinten mindössze 8500 forintba kerülő szolgáltatás igénybevételével népszerűsíteni tudják a kerékpáros közlekedést. 

Borítókép: Magyar Péter (Fotó: Havran Zoltán/ Magyar Nemzet)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.