Javult a helyzet az iskolákban, mióta korlátozzák a mobilok használatát

A pedagógusok kedvező változásokról számoltak be.

2024. 12. 23. 21:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már most látszanak a szeptemberben bevezetett iskolai okoseszköz-tilalom hatásai: a tanárok nyolcvan, az igazgatók hetven százaléka pozitív változásokról számolt be – írta a Mandiner.

Emlékezetes, az okoseszköz-használatra vonatkozó szabályozást az ellenzéki oldalról vehemensen támadták, de a valóság most választ adott arra a kérdésre, hogy helyénvaló volt-e a gyermekek romló koncentrációs készségeinek, illetve az egyre gyengébb tanulmányi eredményeinek javítására megalkotott korlátozás hazánkban.

A közelmúltban megkérdeztük az igazgatókat és a pedagógusokat is a tapasztalataikról. A pedagógusok több mint nyolcvan százaléka úgy felelt, javulás észlelhető a tanulók figyelmében, az igazgatók több mint hetven százaléka arról számolt be, hogy a gyerekek többet beszélgetnek, játszanak, sportolnak. Ezek az eredmények is azt mutatják, hogy a rendelet nemcsak a koncentráció javítását – mint eredeti célkitűzést – segítette elő, hanem hozzájárul a tanulók szociális és kommunikációs készségeinek fejlődéséhez, valamint közösségi jelenlétük erősítéséhez is

– tájékoztatta a Mandinert a Belügyminisztérium.

 

Az intézkedés hatékonyságát fent is kell tartani

Aczél Petra kommunikációkutató a lapnak adott nyilatkozatában korábban elmondta, az intézkedés csak akkor lehet hosszú távon életképes, illetve érheti el a kívánt célt, ha a pedagógusok a gyerekek nehezen visszanyert figyelmét képesek is megtartani.

Ha nincs mobiltelefon a diáknál, ugyanakkor a tanár egy unalmas diasorral prezentál, amelyről felolvassa a szöveget, mielőtt megosztja a tanulókkal, akkor a hiányérzet érthetően erősebb lesz, mint a haszon

– vélekedett a szakértő.

A lap felidézte, ezen az állásponton van Bagdy Emőke pszichológusprofesszor is, aki kiemelt egy fontos pszichológiai szabályt is:

ne vegyél el senkitől semmit, ha nem pótlod valamivel. Játékot játékkal például. Hiszen ott a sóvárgás, aminek van egy, a cselekedeteket irányító hatalma, például a gyerekeknél az, hogy amit tiltanak, azt csak azért is megteszik.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.