Példaadó szakmai teljesítmény jutalmazásaként idén is Kőrösi Csoma Sándor Nagydíj, Talentum-díj és Életműdíj kategóriában osztották ki a díjakat.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter köszöntőjében úgy fogalmazott:
Hónapról hónapra erősödő teljesítményével az ágazat a magyar gazdaság eredményességéhez is nagyban hozzájárult, idén annak egyik legfontosabb hajtóereje. A turizmus sikerei pedig nem kis mértékben a minőségi emberi erőforrás, a szakma „nemzeti bajnok” teljesítményeiből állnak össze, amelyek kitüntetésre, ünneplésre méltók.
Az idei Életmű-díjas Fekete Magdolna lett. A turisztikai szakember a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Visit Hungary kötelékében közel két évtizedes, Magyarország nemzetközi piaci értékesítése, üzleti és turizmusdiplomáciai partnerségeinek fejlesztése terén végzett elhivatott munkájával érdemelte ki az elismerést. A fiatalok mentorálásában vállalt szerepe is példamutató.
A Nagydíjasok sorában
- Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke Selmeczi László társelnökkel megosztva nyerte el az elismerést. A szakember fáradhatatlanul munkálkodik a magyar cukrászat jó hírének erősítésén, a minőségi alapanyagok használatának térnyeréséért. Megmérettetések és tehetséggondozó programok működtetésével is sokat tesz a minőségi magyar cukrászat jövőjéért.
- Selmeczi Lászlót, a Magyar Cukrász Ipartestület társelnökét pedig különösen a magyar cukrászat megújításáért, oktatási és oktatásszervezői munkásságáért, a kézműves cukrászat népszerűsítéséért végzett áldozatos tevékenységéért díjazták.
- Badacsonyiné Bohus Gabriella több évtizedes, kiemelkedő színvonalú idegenvezetői munkásságáért kapta az elismerést. Igazi lokálpatriótaként, szívvel-lélekkel munkálkodik Eger és Heves vármegye turizmusának fejlesztésén.
- Rátz Tamara, a Kodolányi János Egyetem Turizmus Tanszékének tanszékvezető főiskolai tanára több évtizedes, kimagasló oktatói, oktatásszervezői és különösen a fenntarthatóság témakörében úttörő kutatói munkájáért vehette át az elismerést. Számos hiánypótló szakkönyv fűződik a nevéhez.
- Fernezelyi Gergely Pro Architectura és Ybl-díjas építész munkásságában a Barabás Villa rendezvényháztól a budapesti InterCity Hotelig kiemelkedő szerepet tölt be a turizmus számára is létfontosságú kulturális örökség megőrzése, a fenntartható, innovatív és élhető városi környezet kialakítása.
- Furkóné Szabó Mariannának, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetőjének elhivatott városmarketing tevékenységéért adományozták az elismerést. Szerepe kiemelkedő abban, hogy Nyíregyháza turisztikai kínálata széles körben ismertté váljon, és a város vendégforgalma látványosan bővüljön.
- Kisgyörgy Borbálának a Magyar Kempingszövetség elnökeként végzett elismerésre méltó teljesítményéért ítélték oda a nagydíjat, különösen a kempingek helyzetének javítása, a kempingezés elismertségének és népszerűsítésének előmozdításáért végzett munkájáért.
- A 30 év alatti turisztikai kiválóságok számára adható Talentum-díjra 2024-ben Horváth Violát, a protégé.mentorprogram ötletgazdáját és vezetőjét tartotta érdemesnek a kitüntetési bizottság. Programja nagymértékben ösztönzi a fiatalokat, hogy a turizmusban keressék élethivatásukat és segíti hosszú távú karrierépítésüket is az ágazatban.
A Magyar Turisztikai Ügynökség
A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata, amely a GDP mintegy 12 százalékát állítja elő. Tavaly 16 millió vendég több mint 41 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken. Az ágazatban működő közel 100 ezer hazai szálláshelyszolgáltató, vendéglátó és attrakcióüzemeltető kis- és közepes vállalkozás csaknem 400 ezer család megélhetését biztosítja. Az ágazat versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség. A turizmus kormányzati csúcsszervezete a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) révén napi szinten lát rá az ágazat teljesítményére. Az MTÜ feladata az ágazat magas szintű, adatalapú irányítása, turizmusfejlesztési stratégiák meghatározása, a jogszabályi környezet versenyképességet támogató alakítása, valamint az országmárka építése. Marketing és értékesítési kampányok révén aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai célja, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen. További információk és térségi trendriportok: igyutazunk.hu