11 éves a 4-es metró, 11 éve vetettünk véget Magyarország több évtizedes balliberális tragikomédiájának – írta Szentkirályi Alexandra, a Fidesz fővárosi vezetője a Facebook-bejegyzésében, majd kifejtette:
Fontos pillanat volt ez minden budapestinek, egyszerre jelentette egy szomorú korszak végső lezárását és üzente meg minden budapestinek is: Tarlós István vezetésével és a nemzeti konzervatív kormány együttműködésével, Budapest az aranykorát élte.
De miért is különleges a 4-es metró?
Magyarország első teljesen automatizált metrórendszere – A 4-es metró vezető nélküli szerelvényeket használ, amelyek automatikusan közlekednek.
Több mint 40 év tervezés és építés – Az első terveket már az 1970-es években elkészítették, de a kivitelezés csak 2006-ban kezdődött, és 2014-ben nyílt meg az első szakasz.
Lenyűgöző építészeti megoldások – A legtöbb állomás modern, futurisztikus dizájnt kapott, különösen a Fővám tér és a Szent Gellért tér állomások, amelyek elismeréseket is kaptak a formatervezésükért. A leggyorsabb metrószerelvények Budapesten – A vonatok akár 80 km/órás sebességgel is haladhatnak.
A 4-es metró legmélyebb pontja a Szent Gellért tér állomásnál található, körülbelül 31 méterrel a felszín alatt. Ez az állomás nemcsak a legmélyebb a vonalon, hanem az egyik legimpozánsabb is a különleges, barlangszerű kialakításával és mozaikos mennyezetével.
A Móricz Zsigmond körtér és az Újbuda-központ megállók közötti távolság körülbelül 430 méter. Ez a legrövidebb szakasz a 4-es metró vonalán és a második legrövidebb szakasz az egész budapesti metróhálózatban (Az első a 2-es metró Batthyány tér és Kossuth tér közötti szakasz, ami 365 méter).
A főváros azóta sem látott ekkora kaliberű közlekedési fejlesztést, de mi azért dolgozunk, hogy ez megváltozzon
– hangsúlyozta Szentkirályi Alexandra.