Az ügyfélkapu 2025. januári megszűnéséről értesülő felnőttek 45 százaléka választotta az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, és további 10 százalék tervezte azt választani, ugyanakkor a digitális állampolgárság (DÁP) alkalmazását ugyanennek a felhasználói körnek csupán 14 százaléka választotta, illetve 13 százaléka tervezte választani – derült ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Digitális Üzletágának a váltást követő időszakban, a hazai felnőtt lakosság körében végzett primer kvantitatív kutatása szerint.

A hazai e-ügyintézési szolgáltatások megújításának egyik fontos állomásaként 2025. január 15-től kizárólag a kétfaktoros azonosítást biztosító Ügyfélkapu+ és a Digitális állampolgárság programhoz (DÁP) kapcsolódó okostelefonos alkalmazás (DÁP-alkalmazás) használható, az e-ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez. Ezzel egyidejűleg megszűnt a korábban széles körben elterjedt és használt azonosítási szolgáltatás, az ügyfélkapu.
Az egyfaktoros, azaz felhasználónév és jelszó megadását igénylő ügyfélkapus azonosítás fejlettebb technológiai megoldásokkal történt kiváltása mérföldkövet jelent a hazai e-ügyintézés történetében, hiszen nemcsak modernebb, a mai biztonsági elvárásokhoz jobban illeszkedő azonosítási megoldásokat érhetnek el a felhasználók, hanem az applikáción keresztül további kényelmi szolgáltatásokat is (pl. rendőri igazoltatáshoz szükséges dokumentumok, digitális aláírás, időpontfoglalás stb.) igénybe vehetnek.