Kamionos tüntetés miatt három kilométeres torlódás alakult ki az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán az M0-s autóút csomópontjánál, a 15-ös és a 12-es kilométer között – tudatta az Útinform.hu hétfő délután. Az M0-son is dugó van az M3-as autópályára való lehajtás előtt mindkét irányban.
A rendőrség honlapján azt közölte:
bejelentett gyűlés miatt több helyen alakult ki forgalomlassulás Budapesten. Az M3-as autópályán a Szilas pihenőnél, illetve az M0-s körgyűrű felől az M3-as autópályára, Budapest irányába lekanyarodó szakaszon gyűlésre érkező tehergépjárművek miatt torlódnak a járművek.
A gyűlés résztvevői már elindultak a bejelentett útvonalon, így forgalomlassulásra lehet számítani az M3 bevezető–Róbert Károly körút–Árpád híd–Szentendrei út–Batthyány utca–M0-s autóút–Megyeri híd–M3-as autópálya–M3 bevezető útszakaszokon. A Budapesti Rendőr-főkapitányság a közlekedők megértését kérte, továbbá, hogy lehetőleg kerüljék el a jelzett útvonalat a gyűlés idejére – írták a Police.hu oldalán.
Tiszta vizet a pohárba a kamionos tüntetés kapcsán
A mai demonstráció résztvevői a problémáikat úgy tálalják, mint amelyek a teljes fuvarozói szektort érintik, azonban a valóságban a tiltakozásban részt vevők aránya messze elmarad az ágazat egészéhez képest.
A hazai közúti fuvarozási szakma ugyanis hozzávetőleg 80 ezer járművel és több mint 12 ezer vállalkozással működik, ehhez képest a demonstrációra mintegy 400 kamion és alig 150 vállalkozó érkezett. A tisztán látás kedvéért: ez a teljes járműállomány fél százaléka, a vállalkozói körnek pedig alig több mint egy százaléka.
A tiltakozás hátterében álló megállapodás december 19-én született meg a hét meghatározó fuvarozói érdekképviselettel, amelyek a szakma kicsivel több mint kétharmadát tömörítik, és mintegy 8500 vállalkozást, 56 ezer járművet képviselve.
A tárgyalások az Építési és Közlekedési minisztérium által kiadott közlemény szerint jelentős előrelépéseket hoztak, különösen a tranzitforgalom szabályozása tekintetében.
Az egyezség lényege, hogy a Magyarországon csak áthaladó teherforgalom döntő része a jövőben 2x2 sávos gyorsforgalmi úthálózaton közlekedjen.
A kormány úgy véli, ez nem csupán a közlekedésbiztonságot javítja, hanem több millió ember mindennapi életét is védi. A hazai települések környezetterhelése és a vidéki mellékutak túlterheltsége ugyanis hosszú évek óta komoly problémát okoz, több millió ember lakókörnyezetét érinti. A tervezett szabályozás célja pedig az, hogy a tranzitforgalom súlyát minél inkább a nagyobb kapacitású utak viseljék.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!