A Blaha Lujza tér felújításával tovább nőhet a káosz a fővárosban

Nem adott érdemi választ Karácsony Gergely főpolgármester arra, hogy miért egyszerre zajlik három olyan nagy felújítási beruházás, amely blokkolja a város autós és közösségi közlekedését is. Megkezdődött a Blaha Lujza tér felújítása, ám az erről tartott sajtótájékoztatón is csak Tarlós Istvánra mutogatott a baloldali városvezetés.

Magyar Nemzet
2021. 07. 12. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alapos késéssel és rossz időzítéssel kezdődött el a Blaha Lujza tér felújítása július 12-én. Ezt sajtótájékoztatón jelentette be a főpolgármester, valamint a teret határoló VII. és VIII. kerület polgármestere, azonban a projekt elhúzódásának okára ezen az eseményen sem kaptunk érdemi választ. Komoly matematikai tévedésnek mondható, hogy miközben Karácsony Gergely úgy fogalmazott, az agglomerációs közlekedés megoldása harminc éve várat magára, addig Pikó András, Józsefváros polgármestere azt mondta, a tér felújítása ötven éve elmaradt feladat, majd mindketten közölték, hogy az elmaradás a mindössze kilencévnyi Tarlós-időszaknak róható fel.

A tér átépítését valójában még a második Tarlós-ciklus idején fogadta el a közgyűlés, és ehhez forrást is rendelt. A 2019 őszén történt választási győzelem után azonban Karácsonyék forráshiányra hivatkozva félretolták a projektet, majd egy szűkített verziót vettek elő. Ez év elején már tudni lehetett, hogy nyáron munkához látnak, a különös az, hogy ahány alkalommal nyilatkozott valaki a főváros vezetése részéről a tervekről, annyiszor növekedett az erre szánt összeg: januárban még 2,67, júniusban már 3,468 milliárd forintról volt szó. Pontosan az történik mint a Lánchíd esetében, és

a költségek növelése azért is meglepő, mert Karácsony Gergely éppen a költségek racionalizálása miatt vetetett ki opcionális elemeket az eredeti tervből.

A Blaha Lujza tér rekonstrukciójával kapcsolatban – mint említettük – az időzítés is probléma. Június közepe óta két másik felújítás is zajlik a fővárosban: a pesti alsó rakpart, illetve a Lánchíd rekonstrukciója, és csak nehezíti a helyzetet, hogy még folyik az M3 vonalának átalakítása is. Mindezek miatt buszjáratokat kellett átterelni az Andrássy útról a Rákóczi útra, a most elkezdett munka miatt azonban ez is módosul.

A július 12-én tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely kitérő választ adott arra az újságírói kérdésre, hogy ezek a munkálatok miért egyszerre zajlanak.

Mindeközben a városban kritikussá vált a közlekedési helyzet.

Az autós közlekedés a felújítások, a rosszul kialakított kerékpársávok és a terelések miatt rendkívül lelassult, gyakorlatilag mindenütt dugó van.

És ha ez nem volna elég, rengeteg buszon és villamoson nem működik a klímaberendezés. Pillanatnyilag Budapesten viszonylag problémamentesen csak gyalog vagy kerékpárral lehet közlekedni, és külön gond átjutni a Duna egyik partjáról a másikra. Ebben a helyzetben sokat jelentene a közösségi hajóközlekedés, ám ezzel is gond van.

A főváros idén forráshiányra hivatkozva leállította a BKV-hajót, majd miután a kormány bejelentette, hogy támogatja ezt a közlekedési formát, a közlekedési vállalat gyorsan mégis kiírt egy beszerzési tendert.

Csakhogy megismétlődött az, ami egy éve a buszbeszerzésekkel történt: egy olyan cég lett volna a győztes, amelynek semmilyen tapasztalata nem volt ezen a területen.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.