Megtérül a vállalati gondoskodás, mert növeli a cég hatékonyságát

A vállalati gondoskodás megtérül – vélik azok a cégek, amelyek idén beneveztek a beneFit Prize pályázatára. A maga nemében egyedülálló díjat, melynek átadója ma délután lesz, azon intézmények nyerhetik el, amelyek olyan munkakörnyezetet alakítottak ki, ahol az egészséges étkezés és a sportolási lehetőségek biztosítása mellett a jó légkör, az edukáció, valamint a család- és gyerekbarát közeg nemcsak egy távoli utópia, hanem a mindennapok része.

2019. 11. 11. 6:14
Gyermekkórház
Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Támogatjuk, hogy az édesanyák minél tovább otthon maradhassanak megszületett gyermekükkel, jelenleg pedig a munkahelyi bölcsőde kialakításán dolgozunk, amelyhez az ingatlant és az előzetes engedélyeket már sikerült megszerezni – írta a Bethesda Gyermekkórház a beneFit Prize felhívására, amely az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely azokat a cégeket szeretné elismerni, amelyeknek fontos a vállalati egészségkultúra.

A kismamákra különös figyelmet fordító Bethesda Gyermekkórház is pályázott a díjra
Fotó: Éberling András

Az elismerésért kis-, közép- és nagyvállalatok is versenybe szállhattak, közel száz cég nevezett – köztük az OTP, a Henkel, a Zwack, valamint a Borsodchem, a Tesco, az IBM. A pályázóknak azt kellett bemutatniuk, hogyan támogatják a dolgozóikat abban, hogy a munkahelyen eltöltött idő ne csak elteljen, hanem eredményes és élményszerűbb legyen. A szakmai zsűri a pályázó cégek esetében így górcső alá veszi a munkavállalói jóllét fizikai, szellemi és lelki aspektusait, figyelembe véve a környezeti és szociá­lis hatásokat is.

A Bethesda Gyermekkórház pályázata szerint az intézmény vezetése kiemelt figyelmet fordít arra, hogy kisgyermekes munkatársaik fokozatosan álljanak vissza a munkába, míg az otthon lévő kismamáik testileg és lelkileg is visszanyerjék az önbizalmukat.

– Idén bevezettük a szülés utáni has­izom-regeneráló tornát az újdonsült anyukáknak, valamint a kórház saját költségén heti két-két alkalommal lehetővé tette az ingyenes alakformáló edzést és a zumbaórát azoknak a kollégáknak, akik életmódot szeretnének váltani – fogalmazott a közfinanszírozott egészségügyi intézmény.

A beneFit Prize díjat az All You Can Move SportPass (AYCM) és a Humánpolitika.com közhasznú egyesület közösen hozta létre. – Az idén húszéves AYCM azért tartotta fontosnak a díj életre hívását, mert meggyőződése, hogy ma egy cég társadalmi felelősségvállalásának a munkavállalói egészségkultúrán kell alapulnia, hiszen az egészséges életmódra nevelés össztársadalmi érdek. A társadalmi felelősségvállalás pedig nem ott kezdődik, hogy a cégvezetők óvodai kerítéseket festegetnek, hanem azt jelenti, hogy felelősséget vállalnak a dolgozóikért.

A kiírók ezeket a cégeket szeretnék felkutatni és elismerni – fogalmazott lapunknak Mihalik Zsuzsa, az AYCM vezérigazgatója. – A díjjal nem titkolt szándékunk a példamutatás, hogy a hazai vezetők végre belássák, a vállalati gondoskodás megtérül: kisebb lehet a fluktuáció, a kiégés, és a cég hatékonysága is jelentősen növekedne. A munkavállalói jóllét kialakításával ráadásul megállítható lenne a munkaerő elvándorlása Magyarországról. Ehhez viszont sürgős változásokra van szükség, hogy a tehetséges munkaerőt itthon megszerezzük, megtartsuk és hosszú távra elkötelezzük – részletezte a díj létrehozója, aki az All You Can Move vezetőjeként több mint 1300 céggel van kapcsolatban, így jól ismeri a vállalatok problémáit.

Meglátása szerint az elmúlt időszakban egyre nehezebb helyzetbe kerültek a munkáltatók mind a toborzás, mind a dolgozók megtartása terén, ugyanis az alkalmazottak már nem csak fizetés alapján választanak munkahelyet.

– Készítettünk egy felmérést, amelyben arra voltunk kíváncsiak, melyek azok a szempontok, amelyeket egy munkahely kiválasztásakor fontosnak tartanak az emberek.

Megdöbbentő volt látni, hogy a fizetés csak a hatodik helyen állt a rangsorban – árulta el az alapító, kiemelve, hogy a kérdőívet 5300-an töltötték ki: a válaszadóknak a legfontosabb a fejlődés és a tanulás lehetősége, a jó munkahelyi légkör, valamint a rugalmas munkaidő, a sportolási lehetőségek és végül a fizetés.

Az Országos Mentőszolgálat is egyike azoknak a munkáltatóknak, ahol felismerték, dolgozóik jólléte elengedhetetlen ahhoz, hogy az intézmény működése zavartalan, mi több, sikeres legyen. Az állami egészségügyi intézmény például a nyári időszakban gyermekmegőrzőt működtet, az iskolakezdésre pedig idén mintegy 65 millió forint támogatást adott kétezer mentésben tevékenykedő szakember összesen 2974 iskoláskorú gyermekének. A beneFit Prize felhívására benyújtott pályázatukból az is kiderül, hogy a munkatársak véleménye, szakmai álláspontja és kényelme szerint alakították ki a mentőautók belső elrendezését, de kiemelt céljuk, hogy a munkaválla­lóik fizikai egészsége mellett a mentális jóllétüket is óvják.

– A terület sajátosságai miatt létfontosságú a kiégés prevenciója, ezért tréningeket, esetmegbeszéléseket és egyéni konzultációkat biztosítunk az OMSZ pszichológiai és mentálhigiénés csoportja által – írta az OMSZ.

– A beneFit Prize nemcsak egy minősítés, hanem fontos eleme a pozitív munkáltatói márka építésének is. A díj és az elismerés ugyanis segíti a sikeres toborzást, hiszen a munkavállalók is szívesebben jelentkeznek egy olyan céghez, ahol a megbecsültség evidens és nem utópia – összegezte Mihalik Zsuzsa, aki azzal egészítette ki: jövőre egy újabb szempont is bekerül majd a pályázatba, ez pedig a női egyenjogúság kérdése, vagyis az, hogy a cégek mennyire figyelnek arra, hogy a férfi kollégákhoz hasonlóan a gyengébbik nem is azonos bérben részesüljön.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.