Kitörési pont – Renault csúcsmodell teszt

A Renault ezzel a csúcsmodelljével mutatja meg hogy, ismét teremhet babér a francia limuzinoknak.

null

Nézzünk csak vissza az elmúlt időszakba, hogy mi történt a francia csúcsmodellekkel! A Citroën leállította a C6-os gyártását, a Peugeot a 607-est lecserélte a kisebb 508-assal, a Renault Latitude pedig ugyanúgy eltűnt a süllyesztőben, mint korábban a Vel Satis vagy a Safrane. Az sem véletlen, hogy a Citroën már nyolc éve gyártja az aktuálist C5-öst, talán nem akarnak invesztálni egy új nemzedékbe.

Renault Talisman Energy dCi 160 EDC
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az igazság az, hogy mindenről a németek és a csehek tehetnek. A VW, a Ford, az Opel és a Škoda modelljei mellett nem sok esély volt labdába rúgni azon a piacon, ahol az SUV-k térnyerése miatt a hagyományos szedánok és kombik kis túlzással már csak céges és flottamodellnek tekinthetők. A Renault nem titkolt célja, hogy utóbbi célcsoport is rátalál majd a Talismanra, az optimizmus pedig egyáltalán nem indokolatlan. A Talisman komoly kiállású autó, a felmenőjének tekinthető, ferdehátú Lagunához képest sokkal drágább négykerekű benyomását kelti – a rombuszos márka három generáció óta, több mint 20 éve nem kínált négyajtós lépcsőshátút ebben a méretben.

A középkonzol nem illik az autó nívójához, egyébként a burkolatok igényesek
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az más kérdés, hogy a franciák ezúttal sem bírtak nyugton maradni és belecsempésztek a formába olyan részleteket, amik megosztók lehetnek, például a nappali fény karomszerű kialakítása helyett egyszerűbbet választattam volna, szerintem úgy letisztultabb lenne az összkép. Az arányok, a rövid első túlnyúlás viszont eltaláltak, és már első pillantásra is igényesnek tűnik az autó, elég, ha megnézzük a márkajelvénybe bújtatott radart (tempomat), vagy az illesztési hézagokat, egyedül csak az zavaró, hogy a kelleténél nagyobb erővel kell csukásra bírni az ajtókat. Hátulnézetből a kocsit optikailag szélesítő lámpatesteket lehet kiemelni: amellett, hogy látványnak sem utolsók, az is fontos, hogy a helyzetjelzők a gyújtással együtt felkapcsolódnak, vagyis akkor is ki van világítva az autó fara, ha elöl csak a nappali menetfény „ég”.

A háttér a beállított üzemmód szerint változik, a kezelhetőség még csiszolásra szorulna. Csak akkor érhető el a Multi-Sense rendszer, ha 295 000 Ft-ért megrendeljük az R-Link 2 navigációs rendszert
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A 4848 mm hosszúság miatt – akárcsak a Škoda Superb – a Talisman a legnagyobb középkategóriások közé sorolható, a cseh ellenlábasnál mindössze egy centivel kurtább. Ha nincs is akkora táncterem a hátsó sorban, mint a Škodában, úgy is egyértelmű, hogy a Talisman nagyon tágas, jól formázott ülései kényelmesek, és az sem sem mellékes, hogy az elöl 902, hátul 855 mm-es hátsó fejtér (ülőlaptól a tetőig) egészen nagyvonalú. A csomagtér még inkább elárulja a kocsi méreteit: limuzin létére 608 liternyi pakkot fogadhat be a Talisman, ami szinte döbbenetes, hiszen sok középkategóriás kombi sem büszkélkedhet ekkora puttonnyal. Azonban hiába hatalmas a bendő, ha szűk a rakodónyílás.

Tekintélyből nem szenved hiányt a Talisman. A gördülési zaj egészen minimális
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

320 felett – 30 éves a Lamborghini Diablo

Marcello Gandini már négy éve szabadúszó formatervezőként dolgozott, amikor a két svájci befektető, Jean-Claude és Patrick Mimran megvásárolta a csődöt jelentett Lamborghinit, és nekiláttak, hogy felfuttassák az 1973-as olajválság áldozatául esett márkát.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.