Ég és föld – E-osztályos német kombi teszt

A természetjárás ígéretével csábít az All-Terrain, de az aszfaltutak nyugalmát adja.

null

Az első, lépcsős hátú tesztautónál nem értettem, hol a fejlődés? Az 1,95 literes dízel leálláskor és beinduláskor megrántotta a karosszériát, a légrugózás ellenére a 19-es felnikkel felszerelt autó rázott az úthibákon áthajtva. Ehhez képest itt az ugyanazzal a motorral, váltóval és ugyanúgy légrugózással felvértezett All-Terrain tesztautó, ahol finom a motor működése, és az utas nyugodtan azt hiheti, hogy Magyarországon csak jó utak vannak, mert a rugózás mindent kisimít. Nemcsak úthibákon, hanem vasúti átjárókon is észrevétlenül haladunk át, legfeljebb a 19 colos gumik koppanásából sejthetjük, mekkora gödrön lépett át az autó. Miért nem rögtön így kezdett az E-osztály? Rejtély…

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic All-Terrain
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az All-Terrain alapvetően a kombi megjelenését dobja fel pár extra műanyag védőburkolat, új hűtőrács és látványosabb megjelenésű felni segítségével, de itt alapáron jár a 4Matic összkerékhajtás és a légrugózás is, az elektronikus beavatkozó-rendszerek (menetstabilizáló, blokkolásgátló) laza talajhoz is tudnak alkalmazkodni. Jelen esetben egyébként többet tud a légrugózás a normál E-osztályénál, a hasmagasságot alaphelyzetben 15 mm-rel programozták magasabbra (az eltérő gumik további 14 mm-t emelnek), és az egyébként is megszokott 35 mm-es emelésen felül 35 km/órás sebesség alatt további 20 mm-t lehet emelni a karosszérián.

Bonyolult a menürendszer, a kormány érintésérzékeny felületeinek és a központi kezelőszervnek a használata leköti a figyelmet
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ettől azonban még nem lesz igazi terepjáró az E-osztályos kombi, a hasmagasság utóbbi esetben is alig 15,6 centi, ráadásul hiába növelték a gumik oldalfalának méretét, azok még mindig „peresek”, jobb odafigyelni rájuk. A körkamera-rendszer is inkább parkolásnál, mint a terepviszonyok figyelésénél hasznos, és a képernyőn megjelenített All-Terrain információk (kerék állásszöge, oldaldőlés, iránytű) is csak látványosak.

Még napfénytetővel is van hely bőven, a steppelt bőrkárpit jól néz ki
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Amíg terepen nagyon kell figyelni az autó épségére, addig közúton mindez megfordul: az autó figyel a mi épségünkre. Rengeteg vezetőtámogató rendszer lehet a fedélzeten, ráadásul ezeknek a működése is olyan, ahogy azt az ember elképzeli: tényleg csak veszély esetén avatkoznak közbe, egyébként a háttérből figyelik a történéseket. A viszonylag magas tömeg miatt tempós kanyarvételnél síró abroncsok sem késztetik drasztikus beavatkozásra a menetstabilizálót – az összkerékhajtás miatt nem lehet táncba vinni a hátsó tengelyt.

Remekül simítja ki az úthibákat a légrugózás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vészféksegéd sem riaszt feleslegesen, gyorsforgalmi úton haladva bekapcsolt segédekkel elég az irányjelzőt működtetni, és az autó magától elvégzi a biztonságos sávváltást. Apropó, gyors kanyarok, a közel 200 lóerős teljesítmény ellenére sem versenyautó az All-Terrain, az 1,9 tonnás saját tömeg és az alapvetően komfortos hangolású felfüggesztés, valamint a könnyű kormányzás miatt a kényelmes haladás terén remekel az autó. Egy-egy gyors előzés is könnyen letudható, de nem a szerpentinek királya.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Szép dolog ez, mondhatom – német luxus SUV kupé teszt

Nem a praktikumával kíván hódítani a GLC Coupé, bár a tesztelt hajtással e téren sem reménytelen a helyzet – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.