időjárás 6°C Vilma 2022. december 5.
logo

Ég és föld – E-osztályos német kombi teszt

Forrás: Autó-Motor
2021.03.16. 20:34
borítókép

A természetjárás ígéretével csábít az All-Terrain, de az aszfaltutak nyugalmát adja.

Az első, lépcsős hátú tesztautónál nem értettem, hol a fejlődés? Az 1,95 literes dízel leálláskor és beinduláskor megrántotta a karosszériát, a légrugózás ellenére a 19-es felnikkel felszerelt autó rázott az úthibákon áthajtva. Ehhez képest itt az ugyanazzal a motorral, váltóval és ugyanúgy légrugózással felvértezett All-Terrain tesztautó, ahol finom a motor működése, és az utas nyugodtan azt hiheti, hogy Magyarországon csak jó utak vannak, mert a rugózás mindent kisimít. Nemcsak úthibákon, hanem vasúti átjárókon is észrevétlenül haladunk át, legfeljebb a 19 colos gumik koppanásából sejthetjük, mekkora gödrön lépett át az autó. Miért nem rögtön így kezdett az E-osztály? Rejtély…

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic All-Terrain
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az All-Terrain alapvetően a kombi megjelenését dobja fel pár extra műanyag védőburkolat, új hűtőrács és látványosabb megjelenésű felni segítségével, de itt alapáron jár a 4Matic összkerékhajtás és a légrugózás is, az elektronikus beavatkozó-rendszerek (menetstabilizáló, blokkolásgátló) laza talajhoz is tudnak alkalmazkodni. Jelen esetben egyébként többet tud a légrugózás a normál E-osztályénál, a hasmagasságot alaphelyzetben 15 mm-rel programozták magasabbra (az eltérő gumik további 14 mm-t emelnek), és az egyébként is megszokott 35 mm-es emelésen felül 35 km/órás sebesség alatt további 20 mm-t lehet emelni a karosszérián.

Bonyolult a menürendszer, a kormány érintésérzékeny felületeinek és a központi kezelőszervnek a használata leköti a figyelmet
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ettől azonban még nem lesz igazi terepjáró az E-osztályos kombi, a hasmagasság utóbbi esetben is alig 15,6 centi, ráadásul hiába növelték a gumik oldalfalának méretét, azok még mindig „peresek”, jobb odafigyelni rájuk. A körkamera-rendszer is inkább parkolásnál, mint a terepviszonyok figyelésénél hasznos, és a képernyőn megjelenített All-Terrain információk (kerék állásszöge, oldaldőlés, iránytű) is csak látványosak.

Még napfénytetővel is van hely bőven, a steppelt bőrkárpit jól néz ki
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Amíg terepen nagyon kell figyelni az autó épségére, addig közúton mindez megfordul: az autó figyel a mi épségünkre. Rengeteg vezetőtámogató rendszer lehet a fedélzeten, ráadásul ezeknek a működése is olyan, ahogy azt az ember elképzeli: tényleg csak veszély esetén avatkoznak közbe, egyébként a háttérből figyelik a történéseket. A viszonylag magas tömeg miatt tempós kanyarvételnél síró abroncsok sem késztetik drasztikus beavatkozásra a menetstabilizálót – az összkerékhajtás miatt nem lehet táncba vinni a hátsó tengelyt.

Remekül simítja ki az úthibákat a légrugózás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vészféksegéd sem riaszt feleslegesen, gyorsforgalmi úton haladva bekapcsolt segédekkel elég az irányjelzőt működtetni, és az autó magától elvégzi a biztonságos sávváltást. Apropó, gyors kanyarok, a közel 200 lóerős teljesítmény ellenére sem versenyautó az All-Terrain, az 1,9 tonnás saját tömeg és az alapvetően komfortos hangolású felfüggesztés, valamint a könnyű kormányzás miatt a kényelmes haladás terén remekel az autó. Egy-egy gyors előzés is könnyen letudható, de nem a szerpentinek királya.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Szép dolog ez, mondhatom – német luxus SUV kupé teszt

Nem a praktikumával kíván hódítani a GLC Coupé, bár a tesztelt hajtással e téren sem reménytelen a helyzet – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.