Feketén-fehéren – Mokka 1.2 Turbo AT8 menetpróba

Új korszakot nyit az Opel történetében a Mokka második generációja, a kis szabadidő-autót ezúttal benzines, GS Line kivitelben vezettük – írja az Autó-Motor.

null

Az új modell a PSA CMP-platformjára épül, és a franciaországi Poissyban gyártják, mindez elsősorban a fejlesztés és a gyártás optimalizálása miatt fontos, az újdonság tálalása is arról árulkodik, hogy a vezetőség nagy fantáziát lát az Opelben, mint német márkában. A magyar bemutatón – a hagyományhoz hűen – Groß-Gerauban regisztrált, német rendszámú autókkal ismerkedhettünk meg, de a Manta A karakterére rímelő, egyszerre retrós, mégis futurisztikus formaterv is egy látványos gesztus a márkabarátok felé.

A fotókon is jól mutató, élőben talán még ütősebb dizájn önmagában is meggyőző, egyszerre láttatja magabiztosnak és bájosnak a kis szabadidő-autót.

Külseje személyre szabható, a kipróbált GS Line kivitel esetében nemcsak a tető, hanem a motorháztető, sőt a piros oldalsó csíkot kivéve a díszbetétek is feketék. A harmadik felszereltségi szint 895 000 Ft-tal kerül többe az alapmodellnél, és az utastérben is a külső stílus volt az irányadó, a kellőképpen sportos körítést alumíniumpedálok és Sport üzemmód fokozzák. Bár a 6 199 000 Ft-tól konfigurálható, 100 lóerős alapmodell is turbós, mi az 1,2 literes, háromhengeres benzines erősebbik, 130 lóerős kivitelét (360 000 Ft) vezettük, a szintén feláras, nyolcfokozatú automatikus váltóval (600 000 Ft).

Már az alapmodell is LED-es lámpákkal, 16 colos könnyűfém felnikkel, légkondicionálóval és digitális műszerfallal készül
Fotó: Lővei Gergely, László Gyöngyi, Opel

Utóbbi igényes, bár kissé helypazarló elektronikus kapcsolót kapott, az irányváltás sebessége egyértelműen gyorsabb, mint Citroënek és Peugeot-k esetében. A jól ismert motort nem érezzük erőgépnek, de ezzel a konfigurációval már városban, országúton és autópályán is jó tempóban autózhatunk, nem zavar majd a morgós motorhang formájában, alig észrevehetően hallható orgánuma, és ha a hétköznapi beállítást választjuk, mindig a lehető legalacsonyabb fordulaton járhatunk vele. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy országúton például 2000-es fordulaton „pihen” a motor, ami miatt úgy tűnik, mintha komótosan szedné a lábát, pedig az esetek többségében többet jelez a digitális műszer annál, amit a sebességérzet alapján feltételezünk.

Ezen segít a Sport mód kapcsolója, ugyanis annyival emeli a fordulatszámot, hogy mérgesebbnek tűnjön a Mokka, a fogyasztás szempontjából azonban mindez nem szerencsés.

Ha előzéshez vagy tempósabb haladáshoz plusz erőre van szükségünk, a váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathatunk, kis tömegének köszönhetően hamar felgyorsul az agilisan viselkedő Opel. Futóműve kényelmes hangolású, szépen kirugózza a göröngyöket és hullámokat, bár a 18 colos felnik hajlamosak rázósan reagálni az úthibákra. Vezetési élmény tekintetében sokkal közelebb áll a klasszikus kisautókhoz, mint az elődje, hiszen nem csak könnyebb, laposabb és rövidebb is nála, ami a hátsó helykínálattól eltekintve a javára válik.

Fotó: Lővei Gergely, László Gyöngyi, Opel

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Lővei Gergely, László Gyöngyi, Opel

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.